بهادری: رئیس‌جمهور فضای دانشجویی را فرصتی بزرگ برای کشور می‌داند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست دانشجویی «روایت دانشجو» که به‌مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، بیان کرد: رئیس‌جمهور معتقد است که تعامل دولت با دانشگاه یک چرخه رشد ایجاد می‌کند. این چرخه به سود دولت و خود دانشگاه خواهد بود. در این چرخه است که دولت نقد می‌شود و در برنامه‌هایش دقیق‌تر عمل خواهد کرد و دانشجو نیز نسبت به مسائل روز، به‌روزتر خواهد شد.

وی افزود: ارتباط دانشگاه با بخش‌های مختلف دولتی با این رفت و آمد مسئولان دولتی و جلسات دانشجویی تقویت می‌شود و برای جامعه هم اثرگذار خواهد بود. هم‌چنین که دانشجو در این دیدارها حرف خود را بی‌واسطه به مسئولان خواهند رساند. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز فضای دانشجویی در کشور زنده و نماینده مردم ایران است، گفت: شخص رییس‌جمهور فضای دانشجویی را یک فرصت بزرگ برای رشد و پویایی کشور می‌داند؛ به فرموده شهید بهشتی «دانشجو موذن جامعه است»؛ بنده از طرف رییس‌جمهور وظیفه دارم تا دغدغه‌های جامعه را در هیات دولت مطرح و دنبال کنم.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات دولت در موضوع فلسطین و وقایع اخیر غزه، خاطر نشان کرد: دولت در  50 روز گذشته از هیچ فرصتی برای بیان حق و مظلومیت مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نگذشته و شخص رییس‌جمهور تماس‌ها و مکاتبات متعددی داشته‌اند؛ رییس‌جمهور در سفر عربستان حدود نیم روزی آنجا بودند، در کنار اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی 10 دیدار با سران کشورهای اسلامی برگزار کردند. هم‌چنین در اجلاس اکو که یک اجلاس اقتصادی است، در این عرصه نیز مسائل غزه مطرح شد.

وی افزود: با پیگیری‌های دولت اجلاس بریکس با موضوع فوق‌العاده غزه تشکیل شد؛ معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را دنبال می‌کند. تمامی اعضای دولت که امکان و ارتباطی با موضوع دارند، پیگیری‌های لازمه را داشته‌اند؛ دولت در چارچوب قانون اساسی که باید حامی مظلومان باشد، می‌کوشد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.