۲۰۰۰ سرباز صهیونیست از ۷ اکتبر کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند

اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۰۰۰ تن از سربازان زن و مرد ارتش این رژیم کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ارز پرس، برخی داده‌هایی که مرکز پخش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه منتشر کرد، حاکی از این هستند که نزدیک به ۲۰۰۰ سرباز مرد و زن ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر سال جاری میلادی آسیب دیده و کمک‌های روانپزشکی دریافت کردند و از این تعداد ۲۰۰ مورد مربوط به سه هفته اول عملیات زمینی در وار غزه بود که از ۲۷ همان ماه آغاز شد.

طبق گزارش این رسانه، نیروی آسیب دیده در میدان جنگ به سربازی اطلاق می‌شود که در معرض اتفاقی همانند تیراندازی یا درگیری و یا جراحت قرار گرفته و یا شاهد آسیب شدید و شرایط دشوار دیگران بوده و به همین دلیل سطح عملکردش کاهش یافته است.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد، آسیب وارد شده به عملکرد سربازها در واکنش‌های او همانند گوشه‌گیری، نگرانی، اضطراب و یا داشتن حس بد آشکار می‌شود.

این مرکز در ادامه توضیح داد، به عنوان بخشی از روند رسیدگی به این مساله و اصل درمان روانی که هیات پزشکان ارتش تعیین کرده، بهتر است که سرباز آسیب دیده در اسرع وقت به فعالیت و مشارکت بازگردانده شود.

همچنین مرکز یاد شده اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر دو مرکز بهداشت روانی را در جنوب اراضی اشغالی افتتاح کرده و همین‌طور یک مرکز ارتباط تلفنی را راه‌اندازی کرده که در آن روانشناس‌ها و روانپزشک‌ها حضور دارند.

این مرکز در پایان نیز اعلام کرد که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از این ۲۰۰۰ سرباز مرد و زن که در دسته نیروهای آسیب‌دیده در جنگ قرار گرفتند، پس از درمان توانستند به یگان‌های خود در میدان جنگ بازگشته و به جنگیدن ادامه دهند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر تعداد تلفات خود از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر را ۴۰۱ سرباز و افسر اعلام کرد.

از زمان آغاز حملات این ارتش علیه نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۱ هزار و ۳۱۶ فلسطینی دیگر زخمی شدند و علاوه بر این، خسارت‌های گسترده‌ای به زیرساخت‌های موجود در غزه وارد شده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه در غزه رقم خورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.