قالیباف مطرح کرد: پیش بینی 2.8 درصدی رشد اقتصادی از محل افزایش بهره وری در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی در تشریح مصوبات مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی سخنانی اظهار داشت: خروجی برنامه هفتم نتیجه زحمات مجلس و دولت است و من شاهد بودم که از روزهای ابتدای تشکیل دولت و شاید قبل از شکل گیری هیئت دولت سیزدهم برنامه هفتم در حال پیگیری بود و رفت و برگشت های زیادی بین دولت و مجلس شکل گرفت تا در نهایت به این برنامه فعلی رسیدیم. 

وی افزود: اگر نگاهی به افق آینده داشته باشیم اولین موضوعی که باید توجه شود بحث دولت است که بار اصلی اجرای برنامه روی دوش اوست. البته وقتی دولت گفته می شود منظور لزوما هیئت دولت نیست. در حقیقت ما می گوییم همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت های ذیل دولت و هر ظرفیتی که در کشور وجود دارد برنامه هفتم برای همه اینها تعیین تکلیف کرده است. البته که شاکله دولت در اجرای برنامه نقش اساسی را دارد بنابراین روحیه تحول در دولت و اراده او  بسیار مهم و کلیدی است. 

رئیس مجلس گفت:‌ ما در بررسی لایحه برنامه هفتم توجه مهمی به بودجه و انضباط آن داشتیم  و تاکیدمان این بوده که کسری تراز عملیاتی نداشته باشیم یا به حداقل برسد. بحث بهره وری 2.8 درصد از 8 درصد رشد هدفگذاری شده ما را شامل می شود. یعنی این میزان از رشد ما باید از محل افزایش بهره وری باشد. روش تامین منابع و جلوگیری از بنگاه داری بخش های مختلف دولتی نیز از دیگر مسائل مورد توجه مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بوده است. 

قالیباف با بیان اینکه رابطه دولت و نفت یکی دیگر از بخش های مورد توجه در برنامه هفتم بوده است، خاطرنشان کرد: ما باید روز به روز از نفت ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم. متاسفانه در طول سالهای گذشته حدود 150 میلیارد دلاری که براساس قانون به صندوق توسعه ملی تزریق شده بود حدود 100 میلیارد دلار از آن مجددا به دولت بازگشت است. خب ما در برنامه هفتم یک تصمیم جدی و اساسی برای اصلاح این روند گرفتیم. 

خبر در حال تکمیل است...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.