انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات داوطلبی به مردم تبلور یافت

به گزارش سرویس‌خبری مهر، سید محمد حسن ابوترابی فرد، خطیب نماز جمعه تهران در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی داوطلب اظهار داشت: داوطلب شدن جهت خدمت به آحاد بشر از مهم‌ترین ارکان و اصول ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است. برای یک انسان مسلمان اگر بخواهیم شناسنامه‌ای را تعریف کنیم از آیات قرآن کریم به خوبی می‌توان استفاده کرد و این شناسنامه از سه رکن برخوردار است.

وی افزود: رکن اول ارتباط انسان با خداوند سبحان است. رکن دوم رابطه عبودیت به معنای واقعی کلمه است و انسان خداشناسی است که در مسیر عبودیت گام برمی‌دارد و این عبودیت در نماز تجلی پیدا می‌کند. رکن سوم انسان در تراز قرآن، انسان در ارتباط با مردم است.

ابوترابی فرد گفت: کسانی که خدمات داوطلبانه انجام می‌دهند جان خود و هستی خود را به میدان می‌آورند تا جان دیگری حفظ شود و زمینه سعادت دیگری فراهم شود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این انقلاب برای خدمات داوطلبی به دیگران تبلور یافته است و بر اساس داوطلبی برای خدمت تداوم یافته است رزمندگان عزیز و خانواده شهدا، داوطلب خدمت ملت ایران بودند جانبازان هم داوطلب ایثار برای امنیت مردم ایران بودند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبی نماد انسانیت و ایمان به خدا است، گفت: رزمندگان غزه هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و مردم غزه داوطلب استقامت‌اند و هنوز یک پرچم سفید بلند نکرده‌اند و مقابل دشمن ایستادند. در مقابل آنها صهیونیست‌ها با سلاح حضور دارند در این تقابل آن جبهه پیروز است که داوطلبانه در میدان حاضر است. دفاع مقدس پیروز شد چون رزمندگان داوطلبانه در میدان بودند این مساله از ارکان اساسی اندیشه اسلامی و قرآنی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه هلال احمر متولی سازماندهی داوطلبان است، افزود: سازماندهی کار مهم کلیدی و محوری است و زمینه کارهای بزرگ را در جمعیت هلال احمر ایجاد می‌کند. خدمات گشوده می‌شود خدمات‌های زیادی ارائه می‌شود و امیدواریم در این عرصه توفیقات ارزشمند هر چه بیشتر حاصل و شاهد شکوفایی این جمعیت باشیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.