استاد دانشگاه جورج میسون: جنگ اسرائیل علیه غزه تنها یک انتخاب را ممکن ساخته؛ برو یا بمیر!

شبکه الجزیره به نقل از یک استاد دانشگاه در گزارشی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه تنها یک انتخاب داده است؛ اینکه خانه‌های خود را ترک کنند یا در جنگ کشته شوند.

به گزارش ارز پرس، محمد چرکاوی، استاد دانشگاه جورج میسون در رشته حل مناقشه و برقراری صلح در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه پس از یک توقف چند روزه تاکید کرد که «اسرائیل هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگو برای پایان دادن به جنگ در غزه ندارد.»

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها از زمانی که کارزار نظامی خود را از سر گرفته‌اند، دیگر نمی‌خواهند درباره میانجی‌گری چیزی بشنوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «اسرائیل به فلسطینیان غزه یک انتخاب داده است؛ ترک کن یا بمیر!» گفت: آنچه اکنون اتفاق می‌افتد، از آنجایی که ارتش اسرائیل هم به شمال و هم به جنوب غزه حمله می‌کند، به منزله یک جنگ جمعیتی است.

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که آنها (فلسطینیان) انتخاب دیگری ندارند.

محمد چرکاوی خاطرنشان کرد: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) کاملاً از بعد دیپلماتیک فاصله گرفته است. نتانیاهو به صراحت این را گفته است. او علاقه‌ای به مذاکره ندارد. او به کشتن بیشتر فلسطینی‌ها علاقه‌مند است.

وی افزود: تنها از کشورهای بزرگ غربی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس می‌توان امیدی برای محدود کردن اقدامات نتانیاهو در غزه داشت. آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند بر اسرائیل تأثیر بگذارند و بگویند، کشتار بس است، ویرانی بس است.

حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه غزه که از هفت اکتبر به بهانه پاسخ به عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شده، تاکنون جان هزاران فلسطینی که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، گرفته است.

این حملات هفته گذشته با میانجی‌گری کشورهایی همچون قطر با یک وقفه موقت مواجه شد که طی آن تعدادی از اسرا از سوی هر دو طرف درگیری آزاد و کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نیز وارد غزه شدند.

اما حملات و بمباران‌های صهیونیست‌ها علیه غزه به محض پایان آتش‌بس از سر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.