نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری معروف از امروز آغاز شد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، جلسه اعطای احکام اعضای شورای سیاستگذاری و رونمایی از پوستر و سایت «نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف» با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف، حجت الاسلام طاهری دبیر ستاد امر به معروف، دکتر زهره‌ای قائم مقام وزیر راه، نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ امروز ۱۴ آذر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

مهرداد توکلی دبیر نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف گفت: سال گذشته جریانی در کشور شد و رسانه‌های معاند بحث‌ها را مستقیماً به ستاد امر به معروف ربط می‌دادند.

وی افزود: این جشنواره در ۸ بخش با محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است که شامل فیلم، عکس، انیمیشن، رسانه و فضای مجازی، هنرهای تجسمی، ادبیات و پژوهش و هر کدام از اینها زیر بخش‌هایی هم دارند.

توکلی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اولین جریان سازی رسانه‌ای شده است و شعاری را در طول جشنواره با عنوان حکمرانی عادلانه تعریف کرد.

وی افزود: شروع جشنواره از امروز آغاز و اختتامیه آن بین بازه ۲۳ تا ۲۹ بهمن ماه است؛ هدف ما تولیدات آثاری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام طاهری، دبیر ستاد امر به معروف در ادامه جلسه اعطا احکام اعضای شورای سیاستگذاری و رونمایی از پوستر و سایت «نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف» بیان داشت: ضرورت رسانه‌ای شدن امر به معروف و نهی از منکر از طریق رسانه زیرا امروزه اصلی ابزار رسانه است.

وی گفت: ما معتقدیم سینما باید در کنار مسجد باشد همان پیامی که از سینما می‌رود از مسجد هم باید برود.

دبیر ستاد امر به معروف ادامه داد: اصلی‌ترین نکته در این عصر معرفی فکر، فیلم، رسانه و شبکه‌های اجتماعی است. ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از اعتقاداتمان دفاع کنیم.

طاهری گفت: هنر باید در زندگی مردم بیاید و آنچه را می‌خواهیم بگوییم در قالب هنر بیان کنیم.

وی گفت: ما بستر را فراهم کردیم و می‌خواهیم در قالب هنر، خوبی‌ها و مصادیق امر به معروف را بیان کنیم و بی تفاوت نباشیم، مبلغ خوبی‌ها، نظم، هویت ملی و مذهبی کشور باشیم.

طاهری ادامه داد: ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با شریعت، مسائل اجتماعی و … را باید در قالب هنر بیاوریم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.