رییس کمیته صلیب سرخ در غزه: دنبال راه‌هایی غیر از راه‌های نظامی باشید

به گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از غزه، رئیس این کمیته به منظور پیشبرد تلاش‌ها برای کاهش تلفات انسانی ویرانگری که درگیری‌های جاری بر غیرنظامیان در غزه وارد می‌کند، به غزه سفر کرد.

به گزارش ارز پرس، میریانا اسپولیاریک، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ طی سخنانی در غزه گفت: جهان نباید این دور باطل وحشتناک را بپذیرد. این یک شکست اخلاقی است و جامعه جهانی باید فورا این مسیر را متوقف کند.

وی همچنین بر تعهد حداکثری این سازمان تاکید کرد تا هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا درد و رنج مردم کاهش یابد.

به گفته رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، اکنون بیش از نیاز به کامیونهای کمکهای بشردوستانه حفاظت و حمایت از غیر نظامیان اهمیت دارد.

به گفته رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، اکثر مردمی که وی با آنها دیدار کرد چند بار مجبور به جابجایی شده بودند و حتی بعضی از آنها اعضای بدن خود را به خاطر جابجایی در میانه فرایند درمانی یا به علت ناتوانی مراکز درمانی برای درمان ایشان، از دست داده بود.

وی گفت: «طرفین باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌الملل حقوق بشر پایبند باشند و از همه غیرنظامیان در برابر انجام عملیات نظامی محافظت کنند. هم روح و هم متن قانون باید اعمال شود. اکنون یک تراژدی غیرقابل تحمل انسانی در غزه در حال اتفاق افتادن است. خصومت‌هایی که در مناطق شهری پرجمعیت از جمله اطراف بیمارستان‌ها روی می‌دهد، جان آسیب پذیرترین افراد نظیر کادر پزشکی، بیماران، مجروحان، نوزادان نارس، افراد دارای معلولیت و سالمندان را به خطر می‌اندازد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.