۷۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی نتانیاهو را نمی‌خواهند

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند و اختلاف تنها بر سر این است که او قبل از پایان جنگ استعفا دهد یا بعد از آن.

به گزارش ارز پرس، یک محقق سیاسی و کارشناس مسائل «اسرائیل» که در روزنامه عبری «هاآرتص» ستون‌نویس است، به روزنامه آمریکایی «نیویورکر» گفت که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، ۷۰ تا ۷۵ درصد از مردم اراضی اشغالی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

این محقق گفت: بخش بیشتری از این افراد، یعنی چیزی در حدود ۴۵ درصد از آن‌ها می‌گویند نتانیاهو بعد پس از اتمام جنگ غزه کناره‌گیری کند. این در حالی است که ارائه تعریفی مشخص از «پایان جنگ غزه» دشوار است.

از سوی دیگر، بخش کوچکتری از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها، یعن حدود ۲۵ درصد از آنان خواستار استعفای فوری نتانیاهو هستند. این یعنی یک‌چهارم مردم سرزمین‌های اشغالی آنقدر به نخست‌وزیر خود بی‌اعتماد شده‌اند که حاضرند خطر تغییر رهبر خود در بحبوحه جنگ را به جان بخرند.

در گزارش نیویورکر آمده است که «اسرائیلی‌ها این روزها با شدیدترین وضعیت تاریخ زندگی خود» قرار داشته و نمی‌توانند ترس تغییر رهبری سیاسی و بی‌ثباتی ناشی از آن را هم به مجموعه نگرانی‌های خود بیفزایند. با این وجود، ۲۵ درصد از آنان بر این باورند که روی کار ماندن نتانیاهو به مراتب خطرناک‌تر از بی‌ثباتی سیاسی است که از برکناری او در بحبوحه جنگ پدید خواهد آمد.

در اوایل ماه جاری نتایج یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه اصلی» و عضو کابینه جنگ در مقایسه با نتانیاهو افزایش یافته و حزب وی نیز از حزب متبوع نتانیاهو، یعنی «لیکود» محبوبیت بالاتری دارد.

با این وجود، پیش‌تر نتانیاهو در واکنش به کاهش محبوبیت خود و حزبش گفت که از سوی کسانی که او آنان را «مردم اسرائیل» می‌داند ماموریت داشته و بر اساس نظرسنجی‌ها عمل نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.