تصویب ارجاع لایحه اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به داوری

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با 185 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه نیز نمایندگان در بررسی جزئیات این لایحه با 161 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده می‌شود در اجرای ماده (11) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب 1382 با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به طی فرآیند داوری مطابق موافقتنامه مذکور درباره اختلافات ناشی از مطالبات آن شرکت از دولت بحرین اقدام نماید.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه مذکور ، گفت: ما به موجب این لایحه اختلاف را به داوری می سپاریم، بیمه ایران در بحرین از دهه 60 فعالیت دارد اما با توجه به اختلافات سیاسی که در سال 94 به وجود آمد موسسات ایرانی دچار مشکل شدند و در سال 2015 بیمه ایران سلب مالکیت شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این سلب مالکیت باعث خسارات مادی و اعتباری شد، همچنین بانک های ملی و صادرات نیز طی آن سال ها دچار مشکل شدند اما با ارجاع مسائل خود به داوری حق خود را استیفا کردند که در خصوص بیمه ایران نیز نیاز است با استفاده از ظرفیت اصل 139 قانون اساسی این اختلاف به داوری ارجاع شود.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.