طحان نظیف: هیچ دستگاهی نباید خود را فارغ از قانون اساسی بداند/توسعه زمان بررسی صلاحیت‌ها با توجه به افزایش تعداد داوطلبان

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس،‌ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز (دوشنبه) به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حاضر شد تا به سوالات دانشجویان پاسخ دهد. 

طحان نظیف پیش از شروع  پرسش و پاسخ‌های دانشجویی طی سخنانی اظهار داشت: دانشجوی انقلابی لحظه‌ای از قانون اساسی و اسنادی که بر اساس آن هستند از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام  غافل نمی شود. چرا که رد پای بسیاری از موضوعات روز کشور  از جمله مسئله مقاومت در قانون اساسی دیده می‌شود و همین ظرفیت‌های جهان شمول قانون اساسی است که قدرت استکبار را به چالش کشیده و او را زمینه گیر کرده است. 

وی با بیان اینکه غایت قانون اساسی و آرمان او ایجاد تمدن ایران اسلامی است، تاکید کرد: هیچ دستگاهی نباید خود را فارغ از قانون اساسی بداند و همه باید قانون اساسی را به عنوان یک متن بالا دستی در نظر داشته باشند و با اجرای مفاد آن از موجودیت این متن بالادستی صیانت کنند. 

طحان نظیف با اشاره به انتخابات اسفند ماه گفت: ما در انتهای امسال دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را داریم که هر یک در جای خود مهم هستند. ما تمهیداتی را از ماه‌ها و سالهای گذشته برای برگزاری یک انتخابات پرشور و در تراز جمهوری اسلامی در نظر گرفتیم. یکی از این اقدامات اصلاح قانون انتخابات مجلس بود که چند روز پیش از آغاز فرآیند پیش‌ثبت نام انتخابات مجلس به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. 

سخنگوی شورای نگهبان با بیان برخی تغییرات در قانون انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس، تغییراتی  در فرآیندها ایجاد شد از جمله توسعه زمان بررسی صلاحیت‌ها با توجه به افزایش تعداد داوطلبان شرکت در انتخابات به نسبت دوره‌های گذشته که اقدام مثبتی بود. همچنین بروز رسانی  احکام مربوط به تبلیغات یا تخلفات مالی که با توجه مشکلات موجود در این حوزه در انتخابات‌های گذشته، امری لازم بود. علاوه بر این پیش بینی فرآیند پیش‌ثبت‌نام برای اولین بار در قانون دیده شد که امری مطلوب بود. چرا که برخی افراد بودند که در دوره‌های قبلی تنها به دلایل شکلی از جمله ایراد در مدرک تحصیلی رد صلاحیت می‌شدند که برای افراد ممکن بود تبعات شخصی داشته باشد. ضمن اینکه موجب اتلاف وقت هیئت‌های اجرایی و نظارت هم می‌شد. 

خبر در حال تکمیل است... 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.