صدور 500 میلیون دلار ضمانتنامه صادرات فنی مهندسی در 8 ماه

 به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس امیر برهانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت:در 50 سال گذشته بیش از 23 میلیارد دلار خدمات بیمه و ضمانت صادراتی به فعالین بخش بازرگانی ارائه شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به کشورهای همسایه و بازارهای جدی صادراتی توجه شده است و خدمات صندوق  برای تجارت با کشورهایی مانند عمان، قطر، بلاروس، صربستان، مجارستان و روسیه ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ادامه داد:در  هشت ماه ابتدایی سال جاری تنها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی 500 میلیون دلار ضمانت‌نامه ارائه شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال روند افزایشی داشته باشد.

برهانی با اشاره به اینکه برای صادرات به دو کشور آفریقایی تفاهم‌نامه جدید امضا شده است؛ ادامه داد: تا پایان سال برای صادرات به این قاره نیز خدمات ارائه می شود.

وی تصریح کرد: برای ارائه به شرکت های دانش بنیان تسهیلات بشتری ارائه می شود و برای  تامین مالی با حداقل وثیقه و تسهیل گری تجاری خدمات ارائه می شود

برهانی اظهار داشت: با همراهی سازمان توسعه تجارت در هر کشوری که مراکز تجاری راه اندازی شده است، صندوق ضمانت صادرات نیز دارای نمایندگی است و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.