نشست بانوان پژوهشگر فرهیخته و تأثیرگذار/ حمایت ویژه از زنان نخبه

به گزارش سرویس‌خبری مهر، نشست هم‌افزایی بانوان پژوهشگر فرهیخته و تأثیرگذار به مناسبت گرامی‌داشت هفته پژوهش امروز با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد.

لاله فرهنگ متین، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور در این برنامه اظهارداشت: در برنامه هفتم موضوع نخبگان و اندیشمندان در نظر قرار گرفته همچنین آئین نامه حمایت از نخبگان ایرانی مد نظر قرار گرفته است تا بر این اساس تأمین مسکن نخبگان، حمایت بیمه‌ای از نخبگان، تسهیل و راه اندازی شرکت‌ها برای آنها مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: اهداف نشست هم‌اندیشی بانوان نخبه و تأثیرگذار، شناسایی زمینه‌های رشد و ارتقای جامعه بانوان نخبه، همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی در راستای حل مسائل زنان، حضور فعال نخبگان در فرایند آینده نگری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی، ایجاد امکان تعامل مستقیم با مدیران ارشد کشور و طرح مسائل و مشکلات بانوان نخبه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین افتخارات نظام اسلامی این است که در سایه نظام اسلامی زنان فرزانه و تحصیل کرده وجود دارند و این نعمت بزرگ و مایه افتخار است گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه امکان اشتغال، اقامت و دریافت تسهیلات کنسولی دانش آموختگان بین‌المللی نخبه که تقاضای لازم برای کار آنها در کشور وجود دارد فراهم خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: همچنین طرح‌های تحقیقاتی هدفمند و اولویت‌دار مبتنی بر نیازها، مزیت‌ها و آینده پژوهشی تحولات علمی و فناوری در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گرفته است.

به گفته وی معرفی مفاخر و اندیشمندان علمی و فرهنگی کشور در جهت تحکیم سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت همبستگی ملی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در برنامه هفتم توسعه برای نخبگان و اندیشمندان است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه زنان و خانواده گفت: برای اولین بار بیمه درمان ناباروری پوشش ۱۰۰ درصدی شد ضمانت زنان سرپرست خانوار تشکیل شد و اعطای مسکن به خانواده‌های پرجمعیت، ارائه تسهیلات ویژه زوجین دهه شصتی روستایی پوشش بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی و اعطای تسهیلات فرزندآوری از دیگر دستاوردها در این حوزه است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.