المانیتور: آمریکا در تلاش برای احیای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس است

یک رسانه آمریکایی خبر داده واشنگتن «در جستجوی شماری از ابتکارات» به‌منظور برقراری دوباره مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ارز پرس، همزمان با گزارش‌ها درباره شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه، زمزمه‌هایی درباره تقلای آمریکا به منظور احیای آتش‌بس و تبادل اسرا میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین به گوش می‌رسد.

رسانه آمریکایی المانیتور به نقل از یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده ایالات متحده در پی شماری از ابتکارات است تا تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس ۲ هفته پس از پایان توافق وقفه بشردوستانه، احیا شود.

یک مقام قطری به المانیتور گفته میانجی‌گران در این کشور حاشیه خلیج فارس با ۲ طرف درگیر یعنی رژیم صهیونیستی و حماس در حال گفت‌وگو هستند تا به این «بن‌بست پایان دهند».

پیش از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از وقفه هفت روزه که در پی آن شماری از اسرای دو طرف مبادله شدند، مقاومت فلسطین اعلام کرد برای تبادل‌های بیشتر آماده بودند اما تل‌آویو قصد انجام حملات به این باریکه را داشت.

روزنامه العربی الجدید امروز گزارش داد، منابع مصری گفتند که رژیم صهیونیستی برای میانجیگری به منظور توافق جدید با حماس برای آزادی اسیران در ازای آتش‌بس، دست به دامن مصر شده‌است.

«باسم نعیم» رئیس اداره سیاسی حماس در غزه اما گفت موضع رسمی جنبش این است که تا زمانی که جنگ ادامه دارد، هیچ مذاکره‌ای بر سر هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.