ارتش اشغالگر: در مخفیگاه سه اسرائیلی کشته شده بنرهایی با پیام کمک دریافت کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی پس از بررسی محل تیراندازی به سه اسیر صهیونیست کشته شده در محله الشجاعیه غزه و یافتن پلاکاردهایی با درخواست کمک در آنجا از نیروهایش خواست از تیراندازی به سمت تمام کسانی که تسلیم می‌شوند، خودداری کنند.

به گزارش ارز پرس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در محلی که سه اسیر صهیونیست به اشتباه هدف تیراندازی سربازان این ارتش قرار گرفته و کشته شدند، روی دیوارها بنرها و پلاکاردهایی به زبان عبری یافت شد که روی آنها نوشته شده بود، «جان ما را نجات دهید» و «کمک».

این ارتش تصاویری از بنرهای پارچه‌ای را منتشر کرد که احتمالا با استفاده از باقی‌مانده غذا روی آنها جملاتی به رنگ قرمز نوشته شده بودند.

ارتش اشغالگر: در مخفیگاه سه اسرائیلی کشته شده بنرهایی با پیام کمک دریافت کردیم

طبق گزارش خبرگزاری رویترز عربی، دنیل هاگای، سخنگوی این ارتش اظهار کرد: این پلاکاردها روی دیوار ساختمانی در فاصله حدودا ۲۰۰ متری محلی که به سمت گروگان‌ها شلیک شد، آویزان شده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که در محله الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه سه اسیر صهیونیست را به اشتباه هدف قرار داده و کشته‌است، آنها یوتام حاییم و الون شامریز بودند که در مجتمع مسکونی «کفار عزه» اسیر شدند و نفر سوم سامر الطلاقه بود که از مجتمع «نیرعام» به اسارت درآمده بود.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، آنها در حالی که پیراهنی به تن نداشته و پرچم‌های سفیدی را بالا برده بودند و فریاد می‌زدند «ما را نجات دهید»، هدف تیراندازی قرار گرفتند که به زعم این گزارش، این مساله با اصول رژیم صهیونیستی برای درگیری‌ها مغایرت دارد.

بر اساس نتایج تحقیقات اولیه‌ای که این ارتش انجام داد، در تیراندازی اول دو تن از سه اسیر کشته شدند و نفر سوم توانست دوباره به داخل ساختمان فرار کند، در این مرحله فرمانده گردان ۱۷ ارتش رژیم صهیونیستی با تصور اینکه نیروهای مقاومت سعی دارند سربازان صهیونیست را به داخل کمینی بکشانند، با فریاد از گروگان خواست از ساختمان خارج شود، در مقابل آن گروگان به زبان عبری فریاد زد، «ما را نجات دهید» و از ساختمان خارج شد، اما به سمت او تیراندازی شد و او به هلاکت رسید.

فرمانده ارتش صهیونیست‌ها نیز از سربازانی که در غزه حضور دارند خواست چنین اشتباهی را تکرار نکنند. ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرده‌است.

در این رابطه هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل این ارتش در ویدیویی ادعا کرد: اگر دو تن از ساکنان غزه با پرچم سفید به نشانه تسلیم خارج می‌شدند، چه؟ ما به آنها شلیک می‌کردیم؟ قطعا نه. حتی آنهایی که با ما می‌جنگند، اگر سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و دست‌هایشان را بالا ببرند، ما آنها را بازداشت می‌کنیم و به آنها تیراندازی نمی‌کنیم.

هالوی خطاب به سربازان صهیونیستی که در نوار غزه حضور دارند، از آنها خواست از تیراندازی به تمام کسانی که در نوار غزه تسلیم می‌شوند، خودداری کنند.

او خطاب به آنها گفت: زمانی که آنها سلاح‌هایشان را زمین می‌گذارند و دست‌هایشان را بالا می‌برند، ما آنها را بازداشت می‌کنیم و به آنها تیراندازی نمی‌کنیم. ما اطلاعات زیادی درباره اسرایمان به دست آوردیم، در واقع بیش از ۱۰۰۰ نفر از ما در جنگ غزه بازداشت شدند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی ادامه دارد که هنوز بیش از ۱۰۰ گروگان صهیونیست در غزه وجود دارند.

جنبش حماس طی توافقی که اواخر نوامبر با طرف اشغالگر به امضا رساند، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی صهیونیست را آزاد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.