انتقادهای فلسطینی‌ها از اظهارات دبیر کمیته اجرایی ساف

اظهارات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره امادگی تشکیلات خودگردان برای اداره نوار غزه پس از پایان جنگ، انتقادات زیادی را برانگیخت و بسیاری از مقامات فلسطینی به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش ارز پرس، سامی ابوزهری، از مقامات حماس در واکنش به اظهارات حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت که این سازمان در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌است و حمله او به مقاومت فلسطین تعجب آور نیست.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس نیز به سخنان حسین الشیخ که گفته بود: «حماس پس از آتش‌بس در نوار غزه پاسخگو خواهد بود»، پاسخ داد.

حمدان گفت: «بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود به جای اینکه برای مقاومت در برابر آن گرد هم بیایم. آیا الشیخ منظور این حرف را فهمید؟»

او با تعجب گفت: «اسرائیل می‌خواهد مقاومت را از بین ببرد و حسین الشیخ می‌خواهد آن را بازخواست کند، او در کدام میدان قرار دارد؟»

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، «حسن خریشه» نایب رئیس شورای قانونگذاری فلسطین نیز در این باره اظهار کرد: اصل بر این است که رابطه خود را با اشغالگران تمام کنیم نه اینکه از مقاومت انتقاد کنیم.

وی گفت: «طوفان الاقصی» راه درستی بود که ملت فلسطین  آن را محوری و تاریخی می‌دانند و حول گزینه‌ مقاومت گرد هم آمدند.

خریشه تاکید کرد: همه مذاکرات با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نتیجه واقعی نداشته‌است. هیچ‌کس حق ندارد از طرفی که مقاومت می‌کند و بهای سنگینی برای این مقاومت می‌پردازد، انتقاد کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم که بعد از این مدت از جنگ محمود عباس با فلسطینی‌ها صحبت کند اما این اتفاق رخ نداد.

مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز از اظهارات حسین الشیخ انتقاد کرد و گفت: به حسین الشیخ توصیه می‌کنم به نظر مردم گوش دهد؛ چراکه ارزیابی جایگاه تشکیلات خودگردان و رفتار آن در دوره گذشته است.

وی تاکید کرد که رفتار تشکیلات خودگردان فلسطین منفی بوده و این مساله در نظر مردم احساس می‌شود.

این انتقادها پس از آن مطرح شد که حسین الشیخ در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد بلافاصله پس از پایان جنگ در غزه، همه جناح‌های فلسطینی از جمله حماس، باید شکست سیاست‌های خود را بپذیرند و مسیر دستیابی به آزادی ملت فلسطینی‌ را مورد بازنگری قرار دهند.

الشیخ گفت: جنگ در غزه پس از حملات هفتم اکتبر به اسرائیل به این معنی است که حماس باید در «همه سیاست‌ها و روش‌های خود» بازنگری کند و پس از فروکش کردن جنگ «ارزیابی جدی و صادقانه‌ای» را انجام دهد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده قانونی ملت فلسطین است و پس از پایان جنگ اسرائیل در غزه آماده است تا اداره نوار غزه را به دست بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.