بورل: فورا به وقفه‌ای بشردوستانه در غزه نیاز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با گفتن این که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی خود در غزه تمایزی میان اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، خواستار برقراری «فوری» آتش‌بس در جنگ غزه شد.

به گزارش ارز پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «غیرنظامیان زیادی در غزه کشته‌ شده‌اند که وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس نیز به آن اشاره کردند.»

بورل ادامه داد: «مطمئنا، آنچه شاهدش هستیم، تمایز قائل نشدن هولناک در عملیات نظامی اسرائیل است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام خود به هدف قرار گرفتن اماکن مقدس از جمله کلیساها و دیگر اماکن غیرنظامی، از جمله یک خیریه و پناهگاه آوارگان به عنوان موارد «تمایز قائل نشدن» در حملات هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

بورل در این باره گفت: «نمازگزاران، سه گروگان اسراییلی و صدها غیرنظامی دیگر در آخرین عملیات‌ها کشته شدند.»

او تاکید کرد: «این باید متوقف شود؛ فورا به وقفه‌ای بشردوستانه نیاز است.»

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه، اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از این رژیم خواست آتش بس فوری و پایدار جدیدی در غزه برقرار کند.

«دیوید کامرون» و «آنالنا بربوک»، وزرای خارجه انگلیس و آلمان نیز در مقاله‌ای مشترک در نشریه ساندی تایمز نوشتند که در جنگ غزه تعداد تلفات غیرنظامیان بیش از حد است و رژیم صهیونیستی باید هرچه سریع‌تر اما به شکلی پایدار، به این درگیری پایان دهد.

در این یادداشت آمده است: «ما باید هرچه در توان داریم برای فراهم کردن شرایط آتش بس پایدار انجام دهیم؛ آتش بسی که در نهایت به صلح پایدار منجر شود. هرچه زودتر، بهتر. نیاز به این آتش‌بس مبرم است.»

رژیم صهیونیستی رفته‌رفته با افزایش فشارهای بین‌المللی و انتقادات جهانی از حملاتش به غزه مواجه شده است؛ تا جایی که چندی پیش «جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را «کورکورانه» توصیف کرده و گفت: «با وضعیت کنونی، حمایت جهانی از اسرائیل بسیار دشوار است.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

بشردوستانه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.