پیری جمعیت تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، حسن درویشیان ربیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور در نشستی که در باره جمعیت با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد، گفت: مساله جمعیت در حال حاضر بحران جدی کشور است و حضرت آقا نیز تاکنون چندین بار در مناسبت‌های مختلف این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند و به قوای کشور تذکر داده‌اند که مساله بحران جمعیت جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی جمعیت سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده ولی متأسفانه دولت گذشته به این مساله توجه جدی نکرده و حتی در برخی از موارد اقداماتی به ویژه در بخش وزارت بهداشت خلاف سیاست‌های جمعیت انجام گرفته است، گفت: قانون جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شد و مدت آزمایشی اجرای آن ۷ سال اعلام شد که دو سال از فرصت آن گذشته و فقط ۵ سال در حال حاضر زمان داریم.

درویشیان خاطرنشان کرد: قانون جوانی جمعیت قانون محکم و جدی است و ضمانت اجرایی‌های آن هم محکم است. درباره اجرا نکردن قانون جوانی جمعیت هم تخلفات دیده شده و هم جرم انگاری در نظر گرفته شده است و دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نکنند مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: دستگاه‌هایی که کوتاهی عمدی در زمینه جمعیت داشته باشند تحت تعقیب کیفری و اداری قرار می‌گیرند و حتی مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: مساله جوانی جمعیت یک موضوع ملی و یک جهاد شرعی و تکلیف شرعی است و بی‌توجهی به موضوع پیری جمعیت تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی برای کشور و نظام دارد و به نظرم بحران جمعیت در حال حاضر بسیار جدی است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.