سازمان ملل: از ۷ اکتبر بیش از ۲۹۰ آواره در مراکز آنروا در غزه کشته شدند

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون ۲۹۷ آواره فلسطینی در زیرساخت‌های آنروا در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ارز پرس، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا ۱۶ دسامبر دست‌کم ۲۹۷ آواره فلسطینی در داخل زیرساخت‌های آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) به شهادت رسیدند.

همچنین این نهاد گزارش داد که در این بازه زمانی ۱۰۳۲ آواره فلسطینی دیگر که به این پناهگاه‌ها پناه آورده بودند، در حملات ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

طبق بیانیه اوچا، همچنین در این حملات تعداد زیادی از مدارس آنروا در نوار غزه آسیب دیدند.

به گزارش سی‌ان‌ان عربی، در این بیانیه آمده است، ۷۰ مورد از مدارس آسیب‌دیده از جمله مدارس وابسته به آنروا بودند که از این تعداد دست‌کم ۵۶ مدرسه از زمان آغاز حملات به عنوان پناهگاهی برای آوارگان داخلی استفاده می‌شود.

همچنین در بیانیه اوچا گزارش شد، چندین مدرسه از جمله تعدادی از مدارس آنروا در حملات هوایی رژیم صهیونیستی و یا گلوله‌های تانک‌های ارتش این رژیم به شکل مستقیم هدف قرار گرفتند.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، همزمان با حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حرکت ده‌ها هزار آواره به سمت استان رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، در حال حاضر رفح پرجمعیت‌ترین منطقه مسکونی غزه شده و در هر کیلومتر مربع از آن ۱۲ هزار تن اقامت دارند.

طبق گزارش آنروا، به طور کلی از هفتم اکتبر تاکنون نزدیک به ۱.۹ میلیون فلسطینی که بیش از ۸۵ درصد از ساکنان غزه را تشکیل می‌دهند، آواره شده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۱.۴ میلیون فلسطینی به زیرساخت‌های آنروا پناه برده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.