پاک مهر:جهت دهی بودجه 1403 به سمت اتمام پروژه های نیمه تمام بوده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس،  سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 29 آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1403 گفت: لایحه ارائه شده حاکی از حرکت به سمت اصلاح ساختار بودجه است که خواسته نمایندگان و صاحب نظران اقتصادی بوده است، منابع واقعی و دقیق تر دیده شده اند، اگر منابع پایدار دیده شده باشند شاهد ناترازی، کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی نمی شویم و کنترل تورم صورت می گیرد.

وی افزود: حرکت بودجه به سمت جلوگیری از فرار مالیاتی است، کاهش منابع مالیاتی از 60 درصد در لایحه بودجه سال 1402 به 49 درصد در لایحه بودجه سال 1403 این موضوع را نشان می دهد.

 پاک‌مهر خاطرنشان کرد: جهت دهی بودجه به سمت اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و به صورت مشخص ذکر شده، خسارت پروژه های نیمه تمام برای نظام و مردم بسیار بالا است. در ساختار تبصره 18 برای اشتغال به خوبی منابعی پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مهم ترین دغدغه امروز جامعه بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی است. به طور مشخص در احکام بودجه متناسب سازی ذکر شده، یکی از ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است و این موضوع با توجه به تحریم های ظالمانه معقول است و سیاست محوری نظام محسوب می شود. اینکه در بودجه سال 1402 یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز پیش بینی شده و در بودجه سال 1403 یک میلیون و 350 هزار بشکه در روز پیش بینی شده نشان می دهد وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده است و در راستای سیاست های بالادستی و محوری گام برداشته شده است.

وی افزود: توجه به حمل و نقل عمومی یکی از چالش های تمامی شهرهای کشور بوده و پیش بینی 20 هزار میلیارد تومان برای این موضوع از نقاط قوت لایحه بودجه سال 1403 محسوب می شود؛ توجه به بازسازی و نوسازی ناوگان و تجهیزات راهسازی با کاهش حقوق گمرکی 2 درصد از اقداماتی است که همه شما با آن موافق هستید. توجه به رشد 3.1 درصدی اقتصاد در بودجه نکته بسیار مهمی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: توجه به عدالت اجتماعی از نکات بارز لایحه بودجه سال آینده است و حرکت بودجه به سمت عدالت محوری بوده و باید گفت به سمت توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور است. توجه به صندوق امید و کارآفرینی در زمینه اشتغال و حمایت از کارآفرینی اهمیت بسیار زیادی دارد و اشتغال پاشنه آشیل جامعه است که در بودجه حمایت از آن رخ داده است.

پاک مهر عنوان کرد: این بودجه ضد تورم است و در آن رشد مالیاتی 11 درصد کاهش پیدا کرده است، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده باید در صحن بررسی شود.

وی تصریح کرد: واگذاری سهام شرکت های دولتی در بودجه سال 1402، 106 هزار میلیارد تومان بود که 28 هزار میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد، در بودجه سال آینده این میزان 60 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. واقعی به موضوعات نگاه کنید، یک درصد سود شرکت های دولتی در راستای تحکیم خانواده آورده شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

بودجه اتمام پروژه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.