واکنش لبنان به بازدید وزیر فرانسوی از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

رئیس پارلمان لبنان، وزیر خارجه فرانسه را به دلیل بازدید از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی سرزنش و تاکید کرد که این رژیم متجاوز است.

به گزارش ارز پرس، روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان نوشت، نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه را به دلیل بازدید از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی سرزنش و تاکید کرد که این رژیم متجاوز است.

الجمهوریه در ادامه نوشت، کولونا در سفر اخیرش به بیروت ضمن ابراز نگرانی از احتمال تشدید تنش فعلی میان بیروت و تل‌آویو و درخواست از دو طرف درگیری مرزی برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، هشدار داد، «ممکن است لبنان در جنگی غرق شود که هرگز از آن نجات پیدا نکند.»

همچنین این روزنامه لبنانی نوشت، کولونا در حالی بر لزوم اجرای دقیق این قطعنامه تاکید کرد که نبیه بری به او گفت، رژیم اشغالگر صهیونیستی ابتدا موظف است به مفاد قطعنامه یاد شده عمل کرده و به آن پایبند باشد، همچنین نبیه بری به او تاکید کرد که «تل‌آویو اصلا به تعهدهای خود پایبند نیست و از همان لحظه‌ای که این قطعنامه تصویب شد، با نقض‌های هر روزه هوایی، زمینی و دریایی حاکمیت لبنان، شروع به نقض آن کرد.»

رئیس پارلمان لبنان در ادامه با تاکید بر اینکه لبنان به دنبال جنگ نیست، گفت: این طرف اسرائیلی است که متجاوز است و باید حملات متجاوزانه خود را متوقف کند.

نشریه الجمهوریه در ادامه گزارش داد، نبیه بری ضمن سرزنش وزیر خارجه فرانسه به او گفت: باخبر شدم که تو هنگام حضورت در اراضی اشغالی، در راستای ابراز همبستگی و همدردی با «اسرائیل»، از پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی تل‌آویو بازدید کردی. این کاری کاملا مذموم است.

برخی منابع آگاه اظهار کردند، کولونا در گفت‌وگوی خود با رئیس پارلمان لبنان و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان از هیچ زبان تهدیدآمیزی استفاده نکرد، بلکه نوعی فشار نرم دیپلماتیک را اعمال کرد تا مسوولان لبنانی را متوجه خطرات بروز تنش در جنوب کرده و آنها به مهار آن پیش از اینکه اوضاع وخیم شود، تشویق کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.