مقایسه و بررسی گیربکس‌های ایرانی و خارجی

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری ارز پرس، گیربکس در هر صنعتی، همیشه یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در صنایع و کارخانجات به شمار می‌روند. این گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند که برای کاربری‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. برندهای مختلف ایرانی و خارجی مشغول به تولید انواع گیربکس صنعتی هستند که کیفیت و نوع طراحی متفاوتی دارند. در این بخش به مقایسه گیربکس‌های صنعتی ایرانی و خارجی می‌پردازیم و بهترین برندها را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید انتخاب درستی در هنگام خرید گیربکس داشته باشید.

تفاوت‌های گیربکس ایرانی و خارجی

از مهم‌ترین تفاوت‌های موتور گیربکس ایرانی و خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلیاژ ساخت

چرخ دنده‌ها

فناوری و تکنولوژی ساخت

و...

تفاوت در آلیاژ گیربکس‌ها

یکی از مهم‌ترین و بارزترین تفاوت بین گیربکس‌های ساخت ایران و خارج این است که در گیربکس‌های خارجی، از آلیاژ بهتری برای ساخت استفاده می‌شود. ویژگی‌های مهم استفاده از آلیاژ باکیفیت و مناسب عبارت اند از:

افزایش طول عمر گیربکس

عملکرد بهینه‌تر

سازگاری بهتر با شرایط محیطی

وزن متعادل و مناسب

و...

عملکرد بهتر چرخ دنده‌ها

استفاده از آلیاژ با کیفیت و درجه یک، می‌تواند باعث افزایش طول عمر چرخ دنده‌ها شود. از طرفی موجب کارکرد روان و نرم چرخ دنده‌ها می‌شود. همچنین از آسیب‌هایی که چرخ دنده گیربکس‌ها را تهدید می‌کند، نیز محافظت می‌کند. اما این به این دلیل نیست که برای این چرخ دنده‌ها هیچگونه اتفاقی رخ نمی‌دهد. اینطور می‌توان گفت که نسبت به چرخ دنده‌های که از جنس مرغوبی ساخته نشده‌اند، کمتر و یا در زمان طولانی‌تری دچار آسیب می‌شوند.

استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای تولید

در مراحل ساخت گیربکس‌های خارجی از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرنی استفاده می‌شود. این موضوع می‌تواند در کیفیت نهایی محصول تاثیر بسیاری بگذارد.

سازگاری با شرایط محیطی

استفاده از آلیاژ و مواد باکیفیت برای ساخت گیربکس به خصوص در قسمت بدنه و چرخ دنده، اهمیت بسیاری دارد. به دلیل اینکه استفاده از آلیاژ مرغوب می‌تواند این امکان را به ما بدهد تا از گیربکس در مکان‌هایی که رطوبت وجود دارد که باعث زنگ زدگی می‌شود، یا مکان‌هایی که گیربکس در معرض مواد شیمیایی و خورنده است، نیز استفاده کرد.

وزن مناسب

به کارگیری مواد مرغوب برای ساخت باعث می‌شود تا وزن محصول نهایی، یک وزن متعادل داشته باشد و سنگین نشود. وزن سنگین و غیر استاندارد در هنگام استفاده از گیربکس می‌تواند مشکل ساز باشد.

نداشتن طراحی منحصر به فرد

ساخت از روی یک نمونه دیگر موضوعی است که ممکن است عملکرد گیربکس را تحت تاثیر قرار دهد. این موردی است که در اکثر گیربکس‌های ایرانی و حتی چینی نیز می‌توان مشاهده کرد. این موضوع باعث می‌شود تا محصول نهایی از نظر کارکرد، نتواند در مقایسه با نمونه‌ها خارجی قرار گیرد. از طرفی دیگر این کار باعث می‌شود تا محصولات فیک و تقلبی وارد بازار شوند و کاربران را گمراه کند.

معایب گیربکس‌های خارجی

تا به این جا در مقایسه گیربکس ایرانی و خارجی، ویژگی‌های گیربکس‌های خارجی را بیان کردیم و در این بخش به معایب آنها می‌پردازیم. برخی از معایب این گیربکس‌ها عبارت اند از:

وجود محصولات تقلبی

گارانتی

قطعات و تعمیرات

وجود محصولات تقلبی

در هنگام خرید انواع گیربکس صنعتی باید به گیربکس‌های تقلبی توجه داشته باشید. برخی از این گیربکس‌ها بسیار مشابه نمونه اصلی هستند که غیر از افراد متخصص و باتجربه، دیگر افراد قادر به تشخیص آنها نیستند. در نتیجه باید از فروشگاهی گیربکس خود را خریداری کنید که اصالت کالا را ضمانت کنند.

گارانتی گیربکس‌های خارجی

از مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، گارانتی گیربکس است. گیربکس‌های خارجی که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش است در بازار به راحتی پیدا نمی‌شوند. این موضوع یکی از معایب اصلی گیربکس‌های ساخت کشورهای خارجی است. اما شما می انواع موتور گیربکس برندهای معتبر خارجی را با گارانتی معتبر از مجموعه آرشا صنعت خریداری کنید.

مشکل در تامین قطعات و تعمیرات

یکی دیگر از معایب گیربکس‌های خارجی سخت پیدا شدن قطعات و تعمیرات آنها است. اما از طرفی دیگر می‌توان به کیفیت بالای قطعات اصلی و فابریک گیربکس اشاره کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا قطعات گیربکس شما دیرتر دچار خرابی شوند.

برندهای معتبر و پرفروش گیربکس‌های خارجی

برند

کشور سازنده

موجودی در ایران

گیربکس‌های SEW

آلمان

موجود است

گیربکس‌های BONFIGLIOLI

ایتالیا

برخی مدل‌ها

گیربکس‌های MOTOVARIO

ایتالیا

موجود است

گیربکس‌های REGGIANA

ایتالیا

موجود است

گیربکس‌های BERVINI

ایتالیا

موجود نیست (بسیار محدود)

گیربکس‌های MOTIVE

ایتالیا

موجودی محدود

گیربکس‌های FLENDER

آلمان

موجودی محدود

گیبکس های VEM

آلمان شرقی

موجود و قطعات محدود

گیربکس ایلماز

ترکیه

موجود است

آرشا صنعت

این مطلب توسط مجموعه آرشا صنعت عرضه کننده انواع گیربکسهای صنعتی، الکتروموتور، پمپ و … با بیش از ۳۰ سال تجربه تهیه شده است. امیدواریم که این مقایسه و بررسی در انتخاب درست برای شما مفید باشد. شما می‌توانید انواع گیربکس صنعتی را از مجموعه آرشا صنعت نمایندگی رسمی برندهای معتبر خارجی در ایران با قیمت مناسب خریداری نمایید. گیربکس‌های موجود در این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر و رسمی می‌باشد. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این مجموعه به آدرس Arshasanat.com مراجعه فرمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری ارز پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.