کاهش زمان صدور مجوز شهرداری‌ها برای نوسازی بافت فرسوده

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محمد آئینی مدیرعامل بازآفرینی شهری امروز (۴ دی) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت زلزله بم، گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که حدود ۴۴ درصد در بافت فرسود و حدود ۳۰ درصد در مناطق تاریخی ساکن هستند.

مدیرعامل بازآفرینی شهری تاکید کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار فاقد هرگونه سازه‌ وجود دارد که این واحدها در ۱۶۷ هکتار در محدوده‌های شهری هستند.

آئینی ادامه داد: برخی از واحدهای موجود در ایران نیازی به زلزله‌های ریشتر بالا ندارند و با اندکی تکان قطعاً فرو می‌ریزند.

وی گفت: محدوده‌های که بیش‌از ۵۰ درصد ناپایدار هستند متأسفانه مستعدترین شرایط برای بدترین اتفاقات هستند. البته مهم‌ترین بنای واحدهای مسکونی «سقف» است که باید مقاوم‌سازی شود. در دولت سیزدهم چاره‌ای جز شتاب بخشی مسکن نداریم حجم انبوهی از جمعیت کشور در بناهای ناپایدار ساکن هستند.

این مقام مسؤول گفت: زمانی که بخواهیم از مردمی سازی در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم نیازمند تأمین مالی خواهیم بود اما مردم به تنهایی امکان نوسازی با وجود تسهیلات را نیز نخواهند داشت به همین دلیل باید از افراد فنی و دارای بودجه در این راستا بهره‌مند شویم تا شاهد رشدی در این حوزه باشیم.

وی افزود: برای نوسازی بافت‌های فرسوده بسته‌های ترکیبی را برای تشویق سرمایه‌گذاران در نظر داریم. البته در برنامه توسعه هفتم شهرداری‌ها مکلف‌اند حداکثر طی ۳ ماه پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده صادر کنند.

ادامه دارد …

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.