نرخ سواد در استان اصفهان به ۹۸.۵ درصد رسید

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، سید احمد امامیه اظهار داشت: یک از کارهای مقدسی که پس از انقلاب اسلامی رخ داد تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور مستقیم امام راحل (ره) بوده است.

وی ادامه داد: حوزه سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقا سطح سواد جامعه فعالیت داشته و موتور نهضت همچنان باقدرت فعال است و به‌پیش می‌رود و در سال‌های گذشته شاهد افراد بسیاری بوده‌ایم که از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: سوادآموزی رسالتی دارد که آن را با اهدافی تبیین کرده است و یکی از بزرگ‌ترین این اهداف ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

امامیه ابراز داشت: در پی ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر بوده و این در حالی است که پیش از انقلاب نرخ با سوادی استان حدود ۴۰ درصد بود.

وی گفت: بهره‌مندی از سواد قرآنی و آموزه‌های کیفیت‌بخشی به زندگی از برنامه‌هایی بوده است که در حوزه سوادآموزی استان برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم و مهارهای گوناگون نظیر مهارهای زندگی، شغلی، روابط اجتماعی، خانوادگی و… ذیل آنها تعریف شده است.

امامیه خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش سواد از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۱. حدود ۳۸ هزار نفر بوده است که این تعداد از نعمت سواد طی برنامه‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شده‌اند.

منبع : مهر
برچسب ها :

استان اصفهان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.