انتقاد حماس از انفعال دادگاه لاهه

جنبش حماس با انتقاد از عملکرد دیوان بین‌المللی کیفری(لاهه) درخصوص اتفاقات غزه، از این دیوان خواست که جنایتکارن صهیونیست را مجازات کند.

به گزارش ارز پرس به نقل از الجزیره، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که عدم تحرک جدی و فوری دیوان کیفری بین‌المللی و کریم‌خان، دادستان کل این دیوان درخصوص جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ویژه نوار غزه بعد از گذشت 80 روز از تجاوز وحشیانه، ابهاماتی درخصوص نقش این دادگاه در حمایت از بشریت و نقض قوانین توسط جنایتکاران جنگی ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از دیوان کیفری بین‌المللی (دادگاه لاهه) می‌خواهیم فشارهای سیاسی را پشت سر بگذارد و به مسئولیت تاریخی خود در مجازات مسئولان صهیونیست به دلیل قتل و کشتار در غزه عمل کند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است که این جنایت‌ها واضح و آشکار است و به منظور احقاق حق و اجرای عدالت بین‌المللی نباید اجازه داده شود که جنایتکاران صهیونیست از مجازات فرار کنند.

اخیرا بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل در یک پست در پلتفرم «ایکس» نوشت: «اگر دادگاه بین‌المللی کیفری خیلی زود اقدام نکند، ما به یک دادگاه بین‌المللی ویژه برای غزه و اقدام دولت‌ها نیاز خواهیم داشت.»

او افزود، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نتیجه آن چیزی است که او آن را «طفره روی و فرار نهادی از مجازات» خواند.

وی توضیح داد که منظور «فرار از مجازات اشغالگری، کشتار جمعی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی» است.

ارتش اشغالگر از هفت اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده که تا روز یکشنبه ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید و بیش از ۵۴ هزار مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، برجای گذاشته‌ و براساس بیانیه‌های سازمان ملل، این جنگ باعث تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده‌است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.