کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

درحالی که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد، ساکنان کرانه باختری نیز هر روز در معرض یورش‌ها و حملات ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست هستند که این حملات تاکنون جان صدها فلسطینی را گرفته است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری الجزیره، صبح ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ "باسل سلیمان ابوالوفا" از منزلشان در شهر جنین برای بازی کردن با دوستانش در محله البساطین خارج شد. بعد از چند دقیقه از خروج وی و در جریان عبور گشت ارتش رژیم صهیونیستی صدای شلیک گلوله در این محله بدون هیچگونه هشداری به گوش رسید. زمانی که خانواده باسل از منزل خارج شدند تا ببینند چه اتفاقی برای پسرشان افتاده، دیدند که چندین گلوله به سینه وی شلیک شده است و به رغم انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بعد از این اتفاق که دوربین سرباز اسرائیلی آن را ثبت کرده بود یک اتفاق مشابه در همان روز و همان شهر و همان زمان رخ داد. سربازان ارتش رژیم صهیونیستی یک کودک ۸ ساله به نام "آدم سامر الغول" در جنین را با شلیک یک گلوله به سرش به شهادت رساندند.

قتل عمدی این دو کودک فلسطینی طی یک هفته آتش بس در غزه رخ داد. این دو کودک از مجموع ۲۷۵ شهید فلسطینی هستند که به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در سرتاسر کرانه باختری از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. از مجموع این تعداد ۶۳ نفر کودک هستند.

جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، منجر به شهادت حدود ۲۱ هزار نفر از جمله ۷۷۰۰ کودک شده است. اما در کرانه باختری که کشتارهای رژیم صهیونیستی در سکوت در آنجا ادامه دارد از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۸۳ نفر شهید و ۱۲۷۶۹ نفر زخمی شده‌اند.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

کرانه باختری به رغم نزدیک بودن به نوار غزه، از حدود ۱۷ سال پیش ارتباط جغرافیایی با نوار غزه ندارد. بر اساس توافق اسلو که سال ۱۹۹۳ بین دولت رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) امضا شد یک قدرت فلسطینی در کرانه باختری و غزه تشکیل شد و این وضعیت ظرف پنج سال تغییر کرد. رژیم صهیونیستی در اجرای توافق‌ها کارشکنی کرد و در نتیجه کرانه باختری به سه منطقه (الف، ب و ج) تقسیم شد. به رغم اینکه شهرهای جنین، طولکرم و نابلس جزو مناطق الف هستند یعنی به طور کامل تحت سیطره فلسطین هستند اما همواره در معرض حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ حدود ۱۷۰ هزار عملیات تفتیش و بازداشت را در سرتاسر کرانه باختری علیه ۸۰۰ هزار تن از ساکنان آن انجام داده است. در سال جاری میلادی نیروهای رژیم صهیونیستی ۱۳۷ فلسطینی را در جنین، ۸۸ نفر را در نابلس و ۵۵ نفر را در طولکرم شهادت رساندند.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

بین اول ژانویه و ششم اکتبر ۲۰۸ فلسطینی از جمله ۴۸ کودک در سرتاسر کرانه باختری به شهادت رسیدند و این مسئله نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال برای فلسطینی‌ها بوده است. در حالی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های خود منازل نوار غزه را هدف قرار می‌دهند، ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیات زمینی را در نوار غزه انجام می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی طی سال میلادی جاری یک چهارم حملاتی را انجام داد که ظرف ۲۰ سال علیه شهرهای کرانه باختری و اردوگاه‌های آن انجام داده بود.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

دهم دسامبر تعداد شهدای کودکی که به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی یا شهرک نشینان به شهادت رسیدند به ۱۰۶ نفر رسید و این سه برابر سال ۲۰۲۲ است. کوچکترین این شهدا هیثم التمیمی سه ساله بود که با شلیک یک گلوله به سرش به شهادت رسید.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های ضد بشری از طریق ظلم و پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها می‌شود. حملات شهرک نشینان، تخریب منازل و کوچاندن اجباری جزو این جنایت‌ها است.

این سازمان اعلام کرد، خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ از میانگین سه حادثه در روز به هفت حادثه از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی و غزه رسیده است. در نیمی از این موارد نیروهای امنیتی به همراه مهاجمان بوده یا از آنها حمایت کرده‌اند.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

بین ۶۰۰ هزار تا ۷۵۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در ۲۵۰ شهرک کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. این شهرک‌ها براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند چرا که طبق توافقنامه چهارم ژنو یک قدرت اشغالگر نمی‌تواند ساکنانش را به مناطقی که آنجا را اشغال کرده، منتقل کند. به شهرک نشینانی که در شهرک‌های ایجاد شده در اراضی فلسطینی زندگی می‌کنند، تابعیت اسرائیلی داده شده است و در مقابل فلسطینی‌هایی که در کرانه باختری زندگی می‌کنند، تحت قانون نظامی رژیم صهیونیستی هستند.

سازمان ملل اعلام کرده که از سال ۲۰۰۹ شهرک نشینان حدود ۶۰۲۲ حمله را به فلسطینی‌های کرانه باختری انجام داده‌اند.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی برخی فلسطینی‌ها را مجبور به تخلیه مناطق خود کرده و بیش از ۵۰ هزار منزل و ساختمان فلسطینی را منهدم کرده است. بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰ هزار ساختمان فلسطینی را منهدم کرده که منجر به مهاجرت دست کم ۱۵ هزار نفر شده است.

کشتار خاموش ساکنان کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.