موسساتی که از بانک مرکزی اضافه برداشت دارند، تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرنگار ارز پرس، حجت‌الاسلام سید «ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در شصت‌وسومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مرکزی، اظهار کرد: همه از حسابرسی و نظارت باید استقبال کنند و به پیشنهادات حسابرسان باید توجه کرد. وی با بیان اینکه مسؤولیت اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است، ادامه داد: همه تصمیمات باید به حفظ و ارتقای پول ملی در کشور منجر شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: تمام اقدامات در نظام بانکی باید در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید باشد. وی افزود: کاهش و مهار ناترازی‌های بانکی، مورد تاکید جدی است و باید برای آن اندیشید.

رییسی با تاکید بر اینکه مهار نقدینگی نباید منجر به رکود شود، افزود: مهار تورم باید از طریق رشد تولید دنبال شود. وی با بیان اینکه باید نسبت به اضافه برداشت از بانک مرکزی حساس بود، اضافه کرد: ارایه وثیقه مورد اعتماد از طرف بانک‌ها برای برداشت از بانک مرکزی مهم است؛ چند بانک و مؤسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعاً تعیین تکلیف شود.

رییس‌جمهور گفت: ایجاد ثبات در بازار ارز بسیار اهمیت دارد؛ نظام ارزی باید بازار با ثبات و منضبط باشد که بانک مرکزی دنبال می‌کند. وی افزود: وام ازدواج، مسکن و اشتغال سه امر مهم و محوری دولت است؛ مخصوصاً مسئله ازدواج که بسیار مهم است. مردم نباید معطل دریافت چنین وام‌هایی شوند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.