فوت کارگر افغانستانی حین حفر چاه در شهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی؛ در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر، اظهار داشت: ساعت ۱۶:۳۱ دقیقه روز گذشته در شهران بلوار کوهسار کارگری مشغول به کار در چاه بود که گرفتار حادثه شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشان‌ها به مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده شد که یک در ملک شخصی دیوار بلندی وجود داشته است که قصد داشتند پای دیوار با حفر یک چاه به عمق ۷ الی ۸ متری ستونی تعبیه بکنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: در مجاورت آن دیوار کارگر تابعیت کشور افغانستان که حدوداً ۳۱ سال داشت داخل چاه مشغول به کار بود که یک‌باره بخش زیادی از خاک‌های دیواره چاه تخریب شده و کارگر کاملاً در زیر خاک مدفون می‌شود. با توجه به سست بودن و ریزشی بودن خاک‌ها و اینکه چند مرحله هم خاک‌ها ریزش می‌کرده، با استفاده از تجهیزات و بیل مکانیکی اطراف چاه خاک برداری شد و آتش‌نشان‌ها با موفقیت توانستند به این فرد دسترسی پیدا کنند همچنین با احتیاط کامل این فرد را از زیر خاک خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که با تأیید عوامل اورژانس مشخص شد جان خود را از دست داده است؛ محل ایمن سازی شد و تحویل مالک و مسؤولان محل داده شد.

ملکی خاطر نشان کرد: در گذشته هم در جاهایی که خاک منطقه سست بود و یا دچار رانش و لغزش بود شاهد حوادث این چنینی بودیم. لذا تقاضا دارم قبل از اینکه اقدامات این چنینی خصوصاً حفر چاه داشته باشید حتماً نسبت به وضعیت خاک اطلاعات کامل به‌دست آورید و از کارگران با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.