کوهن به مسئولیت کابینه نتانیاهو درخصوص حمله حماس اذعان کرد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کابینه این رژیم مسئول حمله حماس در هفت اکتبر است و بعد از جنگ این رژیم مسئولیت کنترل امنیتی نوار غزه را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ارز پرس، الی کوهن، وزیر امور خارجه  رژیم صهیونیستی، به مسئول بودن دولت در قبال حمله گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در هفت اکتبر اذعان کرد.

کوهن در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی معاریو تأکید کرد که پس از پایان جنگ، باید یک کمیته تحقیقات مستقل دولتی برای تعیین مسئولیت‌ها و محاکمه کسانی که کوتاهی کرده‌اند، تشکیل شود.

کوهن افزود که بازگرداندن همه اسرا به خانه‌هایشان که اسرائیل آن را به عنوان هدف خود تعیین کرده است، می‌تواند از طریق دو مسئله محقق شود: اول فشار نظامی و دوم فشار سیاسی.

وی توضیح داد که صحبت درباره شهرک سازی در نوار غزه زود است و این هدف اسرائیل نبوده است، بلکه هدف اسرائیل در وهله اول بازگرداندن امنیت بود.

وی مدعی شد: حماسی وجود نخواهد داشت و ما اسرایمان را آزاد کرده و کنترل امنیتی غزه را در دست خواهیم گرفت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که این رژیم با سیاستی موافقت نخواهد کرد که در آن تشکیلات خودگردان فلسطین یا هر طرف دیگری تحت نظارت این رژیم نباشد.

کوهن خاطرنشان کرد که مصر و رژیم صهیونیستی منافع مشترکی در ثبات منطقه دارند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: محور فیلادلفیا در سال‌های اخیر به منبعی برای قاچاق سلاح و تجهیزات جنگی به نوار غزه تبدیل شده است.

در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی به دست حماس کشته و حدود ۲۴۰ نفر نیز اسیر شدند. حماس در جریان آتش بسی که یک هفته تا اوایل دسامبر امسال با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا به طول انجامید، حدود ۱۱۰ نفر از این اسیران را با تعدادی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبادله کرد. بیش از ۷۸۰۰ فلسطینی در زندان‌های این رژیم هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.