طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به آمریکا درباره محور فیلادلفیا

قرار است رژیم صهیونیستی طرحی را به وزیر خارجه آمریکا طی سفر وی به اراضی اشغالی درباره محور فیلادلفیا در غزه ارائه دهد.

به گزارش ارز پرس، روزنامه معاریو به نقل از منابع سیاسی نوشت، اسرائیل قصد دارد  طرحی را به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی سفر وی به اراضی اشغالی درباره محور فیلادلفیا در غزه ارائه دهد. این طرح شامل ایجاد مانعی در محور فیلادلفیا با حمایت مالی آمریکا برای ممانعت از قاچاق بین رفح مصر و رفح در سمت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خود علیه غزه در هفتم اکتبر صحبت درباره اشغال مجدد نوار مرزی میان نوار غزه و مصر یا همان محور فیلادلفیا را متوقف نکرده‌است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود در این باره تأکید کرد: منطقه محور فیلادلفیا باید تحت کنترل اسرائیل باشد. اسرائیل در تمام جبهه‌ها می‌جنگد و این جنگ تا زمان پیروزی ماه‌ها طول می‌کشد.

نتانیاهو دهم دسامبر نیز در صحبت‌هایش درباره طرح رژیم صهیونیستی برای آینده غزه بعد از جنگ از تصمیم این رژیم برای کنترل محور فیلادلفیا خبر داد.

به رغم هشدارهای قاهره نسبت به اجرای هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در این منطقه نتانیاهو مجددا این اظهارات را تکرار کرده‌است.

در این راستا نیروهای رژیم صهیونیستی برای پیشروی در این منطقه تلاش زیادی کرده‌اند. روز شنبه آنها برای پیشروی از منطقه شرقی مرزهای مصر و فلسطین تلاش کردند اما بعد از درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین مجبور به عقب نشینی شدند.

محور فیلادلفیا به عنوان یک منطقه حائل شناخته می‌شود و در معاهده صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی که سال ۱۹۷۹ امضا شد نیز به عنوان منطقه حائل درج شده‌است. عرض محور فیلادلفیا از صدها متر تجاوز نمی‌کند. طول آن نیز ۱۴.۵ کیلومتر از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم است.

بر اساس پروتکلی که مصر با رژیم صهیونیستی امضا کرده، ۷۵۰ سرباز مصری در این منطقه مستقر شده‌اند. سپتامبر ۲۰۰۵ بعد از ۱۸ ماه مذاکرات، مصر و رژیم صهیونیستی توافق فیلادلفیا را امضا کردند که اجازه حضور نیروهای مصری با سلاح سبک را در این منطقه می‌دهد.

بر اساس این توافق دو طرف مسؤولیت مبارزه با فعالیت‌های قاچاق، نفوذ و اقدامات تروریستی را بر عهده دارند.

این درحالی است که جنگ غزه برای هشتاد و هفتمین روز در سایه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شهرهای غزه و در میان فاجعه انسانی بی‌سابقه و افزایش تنش در منطقه ادامه دارد.

آمار کشته شدگان فلسطینی در پی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده‌است. ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش کشته شدگان خود به ۵۰۶ نفر خبر داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.