هزینه 70 دلاری حمل سوخت کم‌سولفور به جزیره قشم

محسن فاخری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، اظهار کرد: بانکرینگ سلخ قشم کاملاً آماده بهره‌برداری رسمی بوده و 100 درصد مخازن آن پُر است.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر بخشی از سوخت ناوگان ملی کشتیرانی توسط مجموعه سلخ تامین می‌شود، افزود: این مجموعه دارای 10 مخزن 5260 مترمکعبی در مجموع 52 هزار و 600 مترمکعب است که به‌عنوان ذخائر سوخت استراتژیک ناوگان ملی کشتیرانی در خدمت کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج‌فارس را دارید یا خیر، گفت:‌ باتوجه به نیاز ناوگان ملی کشتیرانی به سوخت، فعلاً تدارک تامین سوخت ناوگان ملی در دستور کار است. در خصوص شناورهای عبوری نیز اگر این کشتی‌ها متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشند با هماهنگی می‌توانیم به آنها سوخت‌رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت سوخت‌رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم در عین حال بیان کرد: اما برای ناوگان بین‌المللی که از کنار جزیره قشم عبور می‌کنند یک حجم محدودی از سوخت داریم که بخش عمده‌ای از پالایشگاه شازند و بخشی دیگر هم از خلیج‌فارس کم سولفور تامین می‌شود. همه این سوخت نیز مورد استفاده ناوگان ملی است.

فاخری با بیان این‌که متاسفانه سوخت کم‌سولفور به‌اندازه کافی در کشور نداریم و بخش کوچکی هم که داریم قابل رقابت با قیمت‌های منطقه‌ای نیست، افزود: به‌دلیل که سوخت کم‌سولفور باید از سرزمین اصلی یعنی از پالایشگاه شازند اراک حمل و در بندرعباس و قشم دپو شود، هزینه‌های بالاسری سنگینی را به‌دنبال دارد و باعث می شود قیمت‌ها قابل رقابت نشود.

وی گفت: فقط کرایه حمل در هر تن 40 دلار هزینه بالاسری تا بندرعباس دارد. از بندرعباس تا قشم نیز 30 دلار هزینه حمل به ازای هر تن داریم. یعنی مجموعا 70 دلار بالاسری. این در حالی است که سود شرکت‌های بانکرینگ 5 تا 10 دلار است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.