۲۰۲۳، سال رکورد خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان

یک نهاد حقوقی صهیونیستی سال ۲۰۲۳ را سال رکورد خشونت شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست علیه فلسطینی‌ها ارزیابی کرده است.

به گزارش ارز پرس، موسسه حقوقی «یش دین» رژیم صهیونیستی در گزارش اعلام کرد که خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی در سال ۲۰۲۳ به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت و یک رکورد را ثبت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، این موسسه اعتراف کرد که ۹ فلسطینی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر توسط شهرک‌نشینان در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

طبق این گزارش، از زمان شروع حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها در سال ۲۰۰۶‌، خشونت اعمال شده توسط آنها در هیچ سالی به میزان سال گذشته (۲۰۲۳) نبوده است.

موسسه یش دین همچنین اعلام کرد که سال گذشته نیز از نظر شدت خشونت و تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی که در این خشونت‌ها دست داشتند، یک سال رکورد بود و طی آن بیش از ۱۲۰۰ حمله و خشونت توسط آنها علیه فلسطینی‌ها گزارش شده است.

در ادامه گزارش این موسسه حقوقی رژیم صهیونیستی آمده است: به دلیل سیاست سهل‌انگاری و چشم‌پوشی که توسط مقامات اسرائیل در قبال شهرک‌نشینان و حملات آنها دنبال شده است، در اغلب موارد خشونت گزارشی به پلیس ارسال نشده است.

شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست هر از گاهی تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به روستاهای فلسطینی حمله می‌کنند و مرتکب جنایت می‌شوند. یکی از وحشیانه‌ترین این جنایات حمله آنها به شهرک «حواره» در نابلس بود که ده‌ها خودرو و خانه متعلق به فلسطینی‌ها را به آتش کشیدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.