رژیم صهیونیستی برای رهایی از بن‌بست داخلی بار دیگر به ترور رهبران مقاومت روی آورده‌ است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت و به شهادت رساندن مهندس عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در طول سه ماه گذشته در پیشبرد اهداف خود در غزه با شکست روبه‌رو شده در چند روز اخیر بار دیگر به ترور شخصیت‌های جریان مقاومت روی آورده و ترور امروز «صالح العاروری» نایب رئیس سیاسی حماس در همین راستا انجام شده است.

 به گزارش ارز پرس ، عصر روز سه‌شنبه  رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که یک پهپاد اسرائیلی، دفتر حماس در  منطقه ضاحیه بیروت را هدف قرار داده و در پی آن چهار نفر از جمله صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیده است.

جنبش حماس نیز تاکید کرد که صالح العاروری و ۲ نفر از فرماندهان گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس در بیروت در این حمله به شهادت رسیده‌اند .

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی خبر داده «بنیامین نتانیاهو» از اعضای کابینه و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی خواسته در خصوص ترور العاروری اظهارنظر نکنند. در همین حال، واشنگتن پست از یک مسئول دفاعی آمریکایی نقل کرد که اسرائیل مسئول ترور العاروری است.

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ارز پرس در مورد اهداف رژیم صهیونیستی از انجام این ترور گفت: بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از انجام عملیات طوفان‌الاقصی و شکست‌های اطلاعاتی و میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در مدت اخیر، این رژیم در یک بن‌بست شدید داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است. در همین چارچوب در روز گذشته وزیر جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که اگر این رژیم نتواند هر چه زودتر به یک پیروزی سریع دست پیدا کند ،دیگر اسرائیل جایی در منطقه نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که این اعتراف یک مقام نظامی کارکشته اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم در یک بن‌بست شدیدی قرار گرفته و به طور معمول طبق تجربیات پیشین هرگاه این رژیم با یک بحران داخلی مواجه می‌شود به سمت ترور شخصیت‌های موثر جریان مقاومت روی می‌آورد، تاکید کرد: ترور هفته گذشته سیدرضی موسوی مستشار ارشد ایرانی در سوریه و ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای خروج و رهایی از بن‌بستی که  اکنون در آن گرفتار شده به راهکار تکراری خود متوسل شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه گفت این اولین و آخرین ترور از سوی رژیم صهیونیستی نخواهد بود و به احتمال زیاد در آینده شخصیت‌های دیگری از جریان مقاومت را نیز هدف قرار می‌دهد. این اقدامات، بسیار خطرناک است و بحران موجود در اراضی اشغالی را به کل منطقه تسری می‌دهد و موجب می‌شود که درگیری‌ها در کل منطقه گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل به جای حل بحران در اراضی اشغالی می‌خواهد بحران را به خارج از اراضی اشغالی با انجام اقداماتی مانند ترور رهبران مقاومت منتقل کند، ادامه داد: قطعا جریان مقاومت پاسخ این اقدامات رژیم صهیونیستی را خواهد داد و در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن به صورت متحد در برابر صهیونیست‌ها اقدام کرده و عملیات گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

هانی‌زاده تصریح کرد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان فردا و در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش سخنرانی مهمی خواهد داشت و به احتمال زیاد در این سخنرانی سیاست کلی حزب‌الله لبنان و محور مقاومت را در برابر این جنایت‌ها تشریح خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.