1500 میلیارد تومان پروژه پژوهشی ساخت بار اول برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، دکتر شاهین پرچه‌خواری؛ مدیر مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی اظهار کرد: ما در مناطق نفت‌خیز جنوب که تولید 80 درصد نفت کشور را بر عهده دارد، یکی از شرکت‌های تولیدی و توسعه‌ای در صنعت نفت و گاز به شمار می‌رویم.

وی افزود: یکی از استراتژی‌های مدیرعامل ملی نفت‌خیز جنوب پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و بر این اساس حدود 1500 میلیارد تومان پروژه پژوهشی ساخت بار اول را تعریف کردیم.

پرچه خوار ادامه داد: در این راستا ما در این بخش حدود 300 میلیارد تومان پروژه‌های ساخت بار اول با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کردیم.

وی نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه را یک نیاز مستمر دانست و یادآور شد: ما با این استراتژی در این مسیر گام برداشتیم و در این راستا 7 پروژه بار اول را تاکنون تعریف شده است.

مدیر مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: از تعداد 7 پروژه ساخت بار اول، 3 مورد آن در حال بررسی است و یکی دیگر نیز در فاز تعریف پروژه با شرکت هستیم.

وی افزود: با همکاری با دانش‌بنیان‌ها به دنبال ایجاد خودکفایی و تبدیل تهدیدات به فرصت تبدیل کنیم که تاکنون موفق عمل کردیم به گونه ای که از سال 91 تاکنون هیچ تجهیز آزمایشگاهی را از خارج خریداری نکردیم.

پرچه‌خوار یادآور شد: تاکنون حدود 9 میلیارد یورو درخواست خرید تجهیز را ارائه کرده‌ایم و سعی داریم این تجهیزات را از شرکت‌های داخلی تامین ‌کنیم و با این برنامه ریزی هر شرکتی که تجهیزاتی را ساخته باشد حتما ما از این تجهیزات خریداری می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه ایران‌ساخت گفت: دستاوردهای ارائه شده افتخار آمیز است ولی با توجه به توانمندی‌های موجود در کشور جای توسعه بیشتر دارد و درخواست دارم که کلیه شرکت‌های دولتی مانند ما وارد این حوزه شوند و زمینه رشد این شرکت‌ها را تسهیل کنند.

مدیر مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه ما باید نیازهای آینده خود را نیز ارائه دهیم، گفت: اگر بخش‌های دولتی در این زمینه نیز وارد شوند، لیستی تهیه کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند به رشد بیشتری دست یابند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.