بیروت: حضور حزب‌الله در مرزها به دلیل ادامه اشغالگری اسرائیل است

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که ادامه اشغالگری رژیم صهیوینستی در اراضی لبنان مسئله‌ای است که حضور حزب الله در مرزها را ایجاب می‌کند.

به گزارش ارز پرس، «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان روز چهارشنبه درباره حضور فرستاده آمریکا در بیروت گفت: سفارت آمریکا رسماً به ما در مورد سفر «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا ابلاغ نکرده است و ما منتظر اطلاع از چیزی هستیم که فرستاده و میانجی‌گر آمریکایی برای ما به همراه دارد.

او که با روزنامه «الجمهوریه» گفت‌وگو می‌کرد، درباره تقلای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دور کردن مقاومت اسلامی لبنان از مرزهای مشترک این کشور با فلسطین اشغالی نیز عنوان داشت، «ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در خاک لبنان در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا و مابقی الغجر، حضور حزب الله در مرزها را ایجاب می‌کند».

بوحبیب گفت: اگر ماموریت هوکشتاین فقط ترسیم یا تثبیت مرزهاست، این مشکل را حل نخواهد کرد. باید مرزها ظاهر شود و به خط سبز که خط آتش بس ترسیم شده در سال ۱۹۴۸ است، رجوع کرد و از اراضی اشغال شده در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا و نقطه B1 در شمال الغجر یا خراج منطقه الماری عقب نشینی کند. تمامی مسئولان در لبنان با همان زبان صحبت کرده و حزب الله همان موضع را دارد.

روزنامه لبنانی الاخبار پیشتر نوشته بود آمریکا پیشنهادی در خصوص مناطق زمینی و دریایی حل و فصل نشده میان لبنان و اراضی اشغالی دارد و این را بهترین راه حل برای جلوگیری از جنگ میان دو طرف می‌داند.

بوحبیب در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه توافق یا راه حلی که به آن دست یابیم نیازمند حضور رئیس‌جمهور است. ما شنیده‌ایم که جز در صورت پایان جنگ غزه و انتخاب رئیس جمهور لبنان، توافق نهایی نخواهد بود. راه حل جز از طریق اجرای تمامی مصوبات قطعنامه ۱۷۰۱ نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.