انتقاد یک نماینده از عملکرد بانک‌ها در اعطای وام خرد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، درباره اعطای وام‌های خرد از سوی بانک‌ها به مردم، گفت: ارائه چنین تسهیلات خرد به مردم، یک اقدام خوب توسط بانک‌ها است، چرا که برخی از مردم در شغل، کسب‌وکار و ... مسائلی دارند که با دریافت وام‌های خرد، بخش عمده‌ای از مشکلاتشان حل خواهد شد.

نماینده یزد در مجلس افزود: با توجه به شرایط اقتصادی افراد نیاز به اخذ وام‌های خرد دارند لذا باید شرایط پرداخت این وام‌ها به مردم تسهیل شود.

وی با اشاره به اعلام خبر واگذاری «وام 100 میلیونی بدون ضامن» از سوی مسئولان و عدم اجرای آن از سوی بانک‌ها، گفت: اینکه این موضوع از سوی مسئول مربوطه اعلام شود و بانک‌ها آن را اجرایی نکنند، اصلاً درست نیست و سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اگر برای پرداخت چنین تسهیلاتی، شرایطی تعیین‌شده، آن شرایط نیز باید شفاف برای مردم بیان شود تا مردم به طور کامل در جریان قرار گیرند.

جوکار درباره مشکلات معرفی ضامن، بیان کرد: نیازمند تعامل بانک‌ها با متقاضیانی هستیم که نیاز به وام دارند؛ ولی در معرفی ضامن با مشکل مواجه هستند، تا مشکل آنها نیز حل شود.

نماینده یزد در مجلس با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در زمینه ضامن سلیقه‌ای عمل کرده و بسیار سخت‌گیری می‌کنند، گفت: مسئولان بانک باید مطابق آن چه که بخشنامه شده عمل کنند و در این زمینه بر سر راه متقاضیان سنگ‌اندازی نکنند.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.