23 محصول دانش‌بنیان رونمایی شد/ تولید داروهای جدید درمان سرطان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید حیدر محمدی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سلامت‌بنیان 2 (نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان) در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: امسال نمایشگاه سلامت‌بنیان 2 را در حالی شروع می‌کنیم که رشد 100 درصدی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را در این نمایشگاه شاهد هستیم و 200 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به رونمایی از 23 محصول سلامت محور دانش‌بنیان در نمایشگاه امروز تصریح کرد: امروز از داروهای جدید برای سرطان، آنزیم‌های موردنیاز، رادیوداروهای درمان‌کننده سرطان و ... که توسط دانش‌بنیان‌ها تولید شده، رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک ارزش افزوده در کشور تلقی می‌شوند و مسیر کشور به سوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است زیرا این شرکت‌ها با بهره‌وری بالایی که ایجاد می‌کنند خلق ثروت زیادی دارند. مقام معظم رهبری نیز بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور تاکید دارند که این نمایشگاه، نشانگر خروجی دستاوردهای ما در حوزه دانش‌بنیان است‌.

محمدی با بیان این‌که مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان پرافتخار است، گفت: در سال 1401 حدود 21 درصد داروها ارزبری بالای یک میلیون دلار داشتند اما هرچه به سوی دانش‌بنیان‌ها حرکت می‌کنیم عمق تولید و درنتیجه خودکفایی افزایش می‌یابد.

وی با ارائه مثالی ادامه داد: قبل از انقلاب 20 درصد نیاز دارویی کشور را شرکت‌های داخلی تولید می‌کردند و 80 درصد نیاز کشور را شرکت‌های چندملیتی و داروهای وارداتی تشکیل می‌دادند اما امروز بیش از 99 درصد داروهای موردنیاز در داخل تولید می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که 12 هزار دانشجوی داروسازی داریم، خاطرنشان کرد: امروزه تمام تلاش ما اتصال آموزش و پژوهش به صنعت است و مراکز رشد دانشگاه‌ها و هسته‌های فناور و پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های کشور، حاصل پیوند صنعت و دانشگاه هستند که امروز از محصولات آن‌ها رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های دولت، به‌زودی جشن خودکفایی را در حوزه سلامت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.