بازداشت معلم اسرائیلی به دلیل انتقاد از کشتار فلسطینیان در غزه

یک معلم در سرزمین‌های اشغالی به دلیل انتقاد از ارتش رژیم صهیونیستی و ابراز تاسف نسبت به شمار بالای تلفات در نوار غزه بازداشت و در سلول‌ انفرادی زندانی شد.

به گزارش ارز پرس، میر باروشین، معلم درس تاریخ و مدنی در سرزمین‌های اشغالی در ماه نوامبر در حالی‌که در منزلش به سر می‌برد به دلیل انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی فیسبوک در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه و انتقاد از ارتش رژیم صهیونیستی و هشدار نسبت به درگیری‌های انتقام‌جویانه، بازداشت شد.

این معلم میانسال اسرائیلی در همان روزهای ابتدایی آغاز حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه غزه به بهانه مقابله با حماس که تاکنون به کشته شدن بیش از ۲۳ هزار فلسطینی منجر شده است تصاویری را از اعضای یک خانواده در غزه منتشر کرد که همگی در اثر حمله هوایی جان خود را از دست داده بودند. وی همچنین این کشتار را جنون خوانده و از مخاطبان خود خواسته بود تا برای توقف فوری آن کاری انجام دهند.

به نوشته روزنامه گاردین، او می‌دانست که نظراتش در مورد ارتش اسرائیل بحث برانگیز است و ۱۰ روز پس از انتشار این پست از شغل معلمی خود اخراج و یک ماه بعد بازداشت شد.

روزنامه‌نگاران کهنه کار، روشنفکران و فعالان حقوقی می‌گویند که در داخل اسرائیل فضای کمی برای مخالفت در مورد جنگ غزه، حتی سه ماه پس از آغاز حملاتی وجود دارد که هزاران زن و کودک فلسطینی را کشته است و پایانی برای آن متصور نیست. میر باروشین به‌عنوان یک ابزار سیاسی برای ارسال پیام سیاسی مورد استفاده قرار گرفت. پیشتر روزنامه هاآرتص نیز در سرمقاله خود درباره بازداشت او نوشت که انگیزه دستگیری او بازدارندگی - خاموش کردن هرگونه انتقاد یا هر نشانه اعتراضی علیه سیاست اسرائیل بوده است.

اما او تنها معلمی نیست که مورد هدف قرار گرفته است. مقامات صهیونیستی همچنین یائل آیالون، رئیس دبیرستان تل‌آویو را پس از به اشتراک گذاشتن مقاله هاآرتص که هشدار داده بود، رسانه‌های اسرائیل رنج غیرنظامیان غزه را پنهان می‌کنند، احضار کردند. در این مقاله آمده بود: «شهروندان اسرائیلی باید از این واقعیت آگاه باشند.»

پس از انتشار این خبر، دانش آموزان او در مدرسه شورش کردند. او سپس به کارش بازگردانده شد اما وقتی به مدرسه بازگشت، این بار توسط دانش‌آموزانی که شعار می‌دادند «به خانه برو» مورد حمله قرار گرفت.

گاردین در ادامه نوشت: باروشین هم اکنون در انتظار حکم خود به سر می‌برد و از آنجایی که در حال حاضر شغلی ندارد با پس‌انداز زندگی خود را می‌گذراند. حتی اگر او در این پرونده برنده و به شغل خود بازگردانده شود، اتهامات او درباره خیانت لغو نشده است و ممکن است تا پنج سال در سایه آن زندگی کند که به پلیس اجازه پیگرد در این بازه زمانی را می‌دهد.

وی گفته است که پس از انتشار ‌پست انتقادی خود پیام‌های متعددی از سایر معلمان و دانش‌آموزانی دریافت کرده که با او هم عقیده هستند اما از علنی بیان کردن آن هراس دارند.  

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.