درخواست یک نماینده صهیونیست برای تشکیل نیروی بین‌المللی برای اداره غزه

یک نماینده صهیونیست خواهان تشکیل نیروی بین‌المللی با مشارکت کشورهای عربی برای اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ شد.

به گزارش ارز پرس، دنی دانون، نماینده حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: درخصوص موضوع امنیت، اسرائیل باید دستور کار ویژه خود را حفظ کند و قادر به تحرک و خروج در صورت لزوم باشد. باید نیروی بین‌المللی با مشارکت کشورهای عربی برای اداره نوار غزه بعد از جنگ تشکیل شود. این مسئله می‌تواند کلید عادی‌سازی روابط با اسرائیل در آینده باشد.

به نقل از روزنامه اورشلیم پست، دانون تاکید کرد: قبل از اینکه درباره روز بعد از جنگ صحبت کنیم باید به امروز توجه داشته باشیم. اسرائیل همچنان نیاز دارد که درباره رفح اقداماتی اتخاذ کند. هرگونه تغییراتی در مرزهای بین غزه و مصر باید در مرزهای غزه انجام شود تا توافق صلح بین اسرائیل و مصر در معرض خطر قرار نگیرد. دلیلی برای اعتراض مصر وجود ندارد. باید منطقه مرزی بین غزه و مصر شاهد حضور بین‌المللی از جمله حضور اسرائیل باشد تا مانع از قاچاق سلاح به غزه شویم.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو بارها تاکید کرده این رژیم قصد دارد کنترل محور مرزی فیلادلفیا را در دست بگیرد. نتانیاهو مدعی شده است بدون سیطره بر این محور امکان از بین بردن حماس وجود ندارد. در حالی که قاهره با این مسئله مخالف است.

دانون درباره موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ گفت: این اقدام درستی است تا فشار بیشتری برای تحقق معامله تبادل اسرا اعمال شود.

این نماینده صهیونیست از کاهش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد و بر حمایت مجدد خود از «مهاجرت داوطلبانه» ساکنان غزه و عدم موافقت با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد.

دانون که قبلا سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بود درباره اینکه آیا برای ریاست حزب لیکود قبل از انتخابات احتمالی نامزد خواهد شد یا خیر، گفت: هنوز زود است درباره سیاست صحبت کنیم. نخست وزیر باید بر جنگ متمرکز شود. تمام مسئولان امنیتی و نظامی نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند.

از آغاز جنگ غزه مسئولان رژیم صهیونیستی درباره اداره نوار غزه بعد از جنگ و مرحله مابعد حماس صحبت می‌کنند.

به گفته رسانه‌های عبری مقامات رژیم صهیونیستی همچنان درباره این مسئله اختلاف دارند. اما گروه‌های فلسطینی تاکید کرده‌اند اداره نوار غزه یک مسئله مربوط به خود فلسطینی‌هاست و ادعاهای رژیم صهیونیستی در مقابل پایداری ملت و مقاومت فلسطین ناکام خواهد ماند.

این در حالی است که جنگ غزه همچنان ادامه دارد و براساس گزارش وزارت بهداشت غزه تاکنون به شهادت ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر و مجروح شدن ۶۰ هزار و ۸۳۴ نفر و نابودی زیرساخت غزه و آوارگی اکثر ساکنان شده است. تعداد کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی نیز به ۵۲۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.