لطیفی: بهره وری در سالهای اخیر در کشور بهبود پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی در اجلاس رونمایی از نظام بهره‌وری در آموزش عالی، پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو رشد سرمایه انسانی و افزایش بهره‌وری است، نقش دانشگاهها را در این زمینه مهم خواند و گفت: بهره‌وری دانشگاه و بهره‌وری از دانشگاه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری تابعی از کارایی و اثربخشی است، یادآور شد:  برخی معنای کارایی و اثربخشی را خلط می‌کنند که اشتباه است. بهره‌وری علم به نافع بودن آن است. علم باید یا واجب باشد یا مستحب یا مشکلی را حل کند. از دانشگاه انتظار می‌رود که با سنجه‌ای کارایی و اثربخشی را ارزیابی کند.

لطیفی با اشاره به اینکه موضوع بهره وری در اقتصاد بسیار مهم است البته دانشگاهها در حوزه های مختلف بهره وری اقداماتی را می توانند انجام دهند، تصریح کرد: در سال جاری حدود 520 هزار نفر برای 28 هزار صندلی در آزمون استخدامی اموزش و پرورش ثبت‌نام کردند. تصمیم گرفتیم سه برابر ظرفیت برای مصاحبه اعلام کنیم؛ اما تعداد افرادی که حداقل نمره را کسب کردند کمتر از سه برابر ظرفیت و چیزی حدود 57 هزار نفر بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه بهروری در کشور طی سال اخیر رشد داشته است، تصریح کرد: بهره‌وری در سال‌ 1390 منفی 0.6 بوده است. البته در سال‌های اخیر بهبود کرده و حدود 3 و 7 دهم رشد کرده است.

لطیفی با اشاره به نتایج یک گزارش خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که با افزایش مدرک تحصیلی، بهره‌وری کارکنان کاهش یافته است. دلیل این مسئله می‌تواند پایین آمدن کیفیت آموزش، بی‌ارتباطی رشته و شغل افراد یا اشتغال افراد با مدرکی بالاتر برای کاری پایین تر باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از رونمایی این سند گفت: دکتر زلفی گل از روز اول فعالیت خود دانشگاه ماموریت گرا را تعریف کردند که ارتقای علم و دانش از شاخص های ان است و با افزایش بهره وری امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

لطیفی سالهای بهبود

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.