لاوروف: حمله آمریکا و انگلیس به یمن ناقض هنجارهای بین‌المللی است

همزمان با تداوم جنگ اوکراین و ناآرامی‌ها در منطقه غرب آسیا، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه با برگزاری یک کنفرانس خبری در مسکو به نتایج دیپلماسی کشورش پرداخت و پیرامون تحولات اخیر در جهان سخن گفت.

به گزارش ارز پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به جنگ غزه و حملات آمریکا و انگلیس به یمن بیان کرد: ایالات متحده و بریتانیا با حملات مشترک خود به یمن تمامی هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش افزود: هیچکس به آمریکا و متحدانش این حق را نمی‌دهد که به ارتش یمن حمله کنند.

تلویزیون سی‌بی‌اس امروز صبح به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که حملات جدیدی علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام شده است.

گزارش شده است که آمریکا و انگلیس به استان‌های «الحدیده»، «صعده»، «تعز»، «ذمار» و «البیضاء» حملات هوایی انجام داده‌اند.

صلح پایدار در منطقه بدون ایجاد کشور فلسطین میسر نیست

سرگئی لاوروف در این کنفرانس خبری که حدود ۱۹۰ خبرنگار روسی در آن حضور دارند، گفت: صلح پایدار در خاورمیانه بدون ایجاد کشور فلسطین میسر نیست. بدون ایجاد کشور فلسطین، فلسطینی‌ها همچنان احساس تبعیض خواهند کرد و در بی‌عدالتی به سر خواهند برد. امیدواریم مقامات اسرائیلی در نهایت به این نتیجه برسند.

لاوروف هم‌چنین با بیان اینکه روسیه می‌خواهد رژیم صهیونیستی «آینده‌ای امن» داشته باشد، افزود: ما آماده‌ایم نقش فعالی را در حل‌وفصل این درگیری تمام‌عیار ایفا کنیم تا امنیت اسرائیل را در چارچوب اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسئله فلسطین تضمین کند.

جنگ اوکراین

وزیر خارجه روسیه در قسمت دیگری از این کنفرانس خبری با اشاره به جنگ اوکراین و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین عنوان کرد: زلنسکی شدیدا از کنترل خارج می‌شود.

در حال تکمیل...

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.