سرزمین‌های اشغالی، از بزرگ‌ترین زندان‌های روزنامه‌نگاران جهان

سرشماری سالانه کمیته حفاظت از خبرنگاران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های روزنامه‌نگاران در جهان است.

به گزارش ارز پرس بر اساس سرشماری سالانه کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ)، از ۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی در میان دولت‌ها و طرف‌هایی که دست‌کم ۱۷ روزنامه‌نگار را زندانی کرده‌اند، رتبه ششم را دارد.

به نقل از لوریان لوژور، برای اولین‌بار از زمان اولین سرشماری در سال ۱۹۹۲ این کمیته، دولت یهودی در رتبه ۶ این رتبه‌بندی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی در کنار دولتهایی قرار گرفته که به سرکوب آزادی مطبوعات معروف هستند. چین و میانمار در صدر رده‌بندی هستند - در هر دو کشور حدود ۴۰ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند - پس از آنها بلاروس، روسیه و ویتنام قرار دارند.

اگرچه رژیم صهیونیستی چندین بار در سرشماری سالانه CPJ ظاهر شده است، اما تعداد بازداشت‌های روزنامه‌نگاران فلسطینی از ۷ اکتبر بالاترین میزان را دارد. اکثر آنها تحت بازداشت اداری هستند که به مقامات صهیونیستی اجازه می‌دهد تا افراد را بدون اتهام به ظن قصد ارتکاب جرم در آینده بازداشت کنند.

جودی گینزبرگ، مدیرعامل کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد رتبه اسرائیل در سال ۲۰۲۳ گواه این است که یکی از استانداردهای اساسی دموکراسی - آزادی مطبوعات - در حال فروپاشی است، زیرا آنها از روش‌های به‌شدت سخت‌گیرانه برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران فلسطینی استفاده می‌کنند. این عمل باید متوقف شود.

CPJ همچنین روز جمعه گزارش داد که از ۷ اکتبر، مرگ ۸۳ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه، از جمله ۷۶ فلسطینی، ۴ اسرائیلی و ۳ لبنانی تأیید شده است.

این کمیته در پایان عنوان می‌کند روزنامه‌نگاران در غزه با خطرات ویژه‌ای روبرو هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.