وال‌استریت ژورنال: حملات در کرانه‌باختری از غزه هم فراتر رفته است

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه نوشت، این رژیم، کرانه باختری را به «جبهه بسیار کشنده‌ای» تبدیل کرده که از جنگ نوار غزه هم فراتر رفته است.

به گزارش ارز پرس، روزنامه وال استریت ژورنال از یورش‌های تقریبا روزانه رژیم صهیونیستی به روستاها و شهرهای فلسطینی خبر می‌دهد و این درحالیست که رژیم اشغالگر ادعا می‌کند این اقدامات «با هدف جلوگیری از حملات جدید» صورت می‌گیرد.

گزارش شده است که اوایل روز جمعه نیروهای صهیونیستی به یورش دو روزه خود در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری، جایی که در سال‌های اخیر به عنوان کانون خشونت‌ها شناخته نمی‌شد، پایان دادند و دست‌کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: این حملات که ۴۵ ساعت به طول انجامیده، در شهر طولکرم و دو اردوگاه پناهجویان یکی به همین نام و دیگری به اسم نور شمس صورت گرفت و طی آن نیروهای اسرائیلی خانه‌ها را ویران کردند و به زیرساخت‌ها از جمله جاده‌ها آسیب رسانده‌اند. ارتش اسرائیل می‌گوید که ۴۰۰ مواد منفجره و ۵ کارخانه مربوط به بمب‌سازی را منهدم کرده، هم‌چنین صدها نفر را بازجویی و ۳۷ نفر را بازداشت کرده است.

طبق آنچه وال استریت ژورنال با استناد بر آمار سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی جنبش حماس در هفتم اکتبر، ۳۵۷ فلسطینی که ۹۰ نفر آنها کودک بودند، در سراسر کرانه باختری و بیت‌المقدس به شهادت رسیده‌اند.

هم‌چنین جنگ ویرانگر نوار غزه برای صد و ششمین روز متوالی با بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه، کشتارها و تخریب گسترده زیرساخت‌ها ادامه دارد. امروز - شنبه - رژیم صهیونیستی در بحبوحه فاجعه انسانی و بهداشتی در نوار غزه، عملیات نظامی خود را در جنوب نوار غزه به ویژه در خان یونس به بهانه جستجوی رهبران حماس در آنجا آغاز کرد.

ارتش اردن هم‌چنین روز جمعه رژیم صهیونیستی را به حمله عمدی به یکی از بیمارستان‌های غزه در خان یونس متهم کرد و گفت: تانک‌های اسرائیلی به طور استراتژیک در نزدیکی این بیمارستان مستقر شدند. یکی از این تانک‌ها ورودی بیمارستان را مسدود و مستقیما به تاسیسات آن شلیک ‌کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ فوری نداده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.