وزارت بهداشت فلسطین: وضعیت بهداشتی در نوار غزه فاجعه‌بار و دردناک است

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در این باریکه فاجعه‌بار و دردناک است.

به گزارش ارز پرس، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران عامدانه مراکز بهداشتی و درمانی را تخریب می‌کنند.

براساس گزارش شبکه المیادین، القدره تصریح کرد که کادرهای درمان نمی‌توانند روزانه به حجم و نوع زخمی‌ها پاسخ دهند.

وی در ادامه افزود که افزایش موارد جراحت و فراهم نبودن تجهیزات لازم برای درمان و معالجه در بیمارستان‌ها باعث تسریع مرگ آنها می‌شود.

القدره خاطرنشان کرد که تاکنون ۹۹ کادر پزشکی از جمله مدیران بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر بازداشت شده‌اند.

وی افزود که شهادت افراد بازداشت شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه بر این موضوع تاکید می‌کند که آنها تحت انواع شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین گفت: ۷۰ درصد کمک‌های پزشکی که وارد نوار غزه شده خارج از محدوده نیازهای اولیه ما است.

القدره افزود که صدها مورد جدی و پیچیده در انتظار نوبت خود برای انجام عمل جراحی هستند.

وی اظهار کرد که بیمارستان‌های جنوب نوار غزه قادر به ارائه خدمات بهداشتی به صورت عادی نیستند و وضعیت بسیار فراتر از ظرفیت آنها است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در هفتم اکتبر عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.