کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مشروط به اذن رهبری است

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه اول بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: بر اساس قانون، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از فروش نفت و به صورت کلی درآمدهای نفتی در سال آینده باید ۴۵ درصد باشد اما مطابق با لایحه بودجه، ۴۰ درصد تعیین شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی نیازمند اخذ مجوز و اذن از مقام معظم رهبری است و تا زمانی که رهبر انقلاب این موضوع را تأیید نفرمایند، ما نمی‌توانیم آن را تصویب کنیم چرا که مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

در ادامه جلسه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در واکنش به اظهارات پورابراهیمی، گفت: صحبت‌های پورابراهیمی کاملاً درست است اما در لایحه بودجه که دولت به مجلس ارائه داد، ۶۵ همت از منابع دولت از محل کاهش ۵ درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی پیش بینی شده بود.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق به صورت مشروط پذیرفت که سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی ۵ درصد کاهش یابد تا ۶۵ همت منابع دولت در بودجه کاهش نیابد اما مقرر شد زمانی که مرحله دوم بودجه به مجلس ارائه می‌شود، مجوز مقام معظم رهبری در این زمینه اخذ شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.