وزیر بهداشت: ایران رتبه نخست منطقه را در علوم پزشکی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ اظهار کرد: ما با خودباوری می‌توانیم کارهای علمی بسیار بزرگی را علیرغم تهدیدات و تحریم‌ها انجام دهیم به طور مثال در دوره کرونا با استفاده از علم دانشمندان توانستیم جزو کشورهای پیش‌رو در زمینه پیشگیری و درمان بیماری باشیم.

وی افزود: ایران جایگاه نخست علوم پزشکی و سلامت را در منطقه دارد و از بین 132 کشور جهان، در شاخص جهانی نوآوری رتبه 62 را کسب کرده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه از 77 هزار و 791 مقاله منتشرشده در کل کشور 31 هزار و 864 مورد آن‌ها یعنی 40 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است که نشانگر فعالیت بسیار خوب دانشمندان کشور در حوزه علوم پزشکی است.

وی با بیان این‌که دولت حمایت بسیار جدی و خوبی از تولید علم داشته و در حوزه دانش بنیان رشد بسیار خوبی ایجاد شده است؛ ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه‌ها و دانشمندان به سویی برویم که مرجعیت علمی را عملیاتی کنیم.  

وی با تأکید بر لزوم مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: همه دانشگاه‌‌های علوم پزشکی باید اولویت‌های خود را مشخص کنند؛ انتظار داریم که تجزیه و تحلیل مشخصی از نیازهای هر استان، بیماری‌های شایع در هر استان و امکاناتی که در اختیار هر دانشگاه علوم پزشکی در هر استان است داشته باشیم زیرا وزارت بهداشت برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را در دستور کار خود قرار داده است. بحث بهره وری نیز در نظام سلامت اهمیت فراوانی دارد؛ یکی از درخواست‌‌هایی که امروزه از دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم بهره‌وری است؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی باید از امکانات موجود، حداکثر استفاده را برای رفع نیازهای درمانی مردم انجام دهند.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.