اذعان به «روز بسیار سخت» در غزه/ ارتش اشغالگر: از ابتدای عملیات زمینی ۲۰۰ سرباز کشته شده‌اند

ارتش اشغالگر اذعان کرد از زمان آغاز عملیات زمینی در اواخر اکتبر ۲۰۲۳ ، ۲۰۰ سرباز خود در نوار غزه را از دست داده‌است.

به گزارش ارز پرس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی- در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه - گفت که تعداد سربازانی که از ۲۷ اکتبر در غزه به هلاکت رسیده‌اند به ۲۰۰ نفر رسیده‌است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری تاکید کردند بیش از ۲۰ افسر و سرباز در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشته و زخمی شدند.

تالی گوتلیف، وزیر حزب لیکود از ارتش خواست تا بیانیه‌ای رسمی برای شفاف سازی این خبر صادر کند.

رسانه‌های عبری آنچه را در خان یونس اتفاق افتاد به عنوان یک «رویداد سخت» توصیف کردند و توضیح دادند که انفجاری دو ساختمان با سربازان داخل آن را لرزاند.

شبکه العربیه نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که در انفجار دو ساختمان، هدف قرار دادن یک تانک و بمباران یک تونل در خان یونس، ۲۲ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

منابع خبری به این کانال تایید کردند که ۶ سرباز اسرائیلی در خان یونس مفقود شده‌اند.

کانال روزنامه نگاران بدون سانسور در تلگرام گفت: دوستان در غزه اتفاق سختی در حال رخ دادن است، ما با دقت می‌نویسیم، دو ساختمان با حضور نیروی ما در داخلشان منفجر شدند، یکی از ساختمان‌ها روی یک گردان ذخیره فرو ریخت. تاکنون قطعاً ۸ کشته و ۱۰ مفقود وجود دارد که تایید نشده‌است در حالیکه ۶ تن آنها محاصره شدند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس روز دوشنبه اعلام کرد که ۴ تانک اسرائیلی «مرکاوا» را با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده و نیروهای پیاده اشغالگران را با گلوله هدف قرار داده و تعدادی از آنها کشته و زخمی شده‌اند. القسام همچنین یک بولدوزر اسرائیلی «D۹» را با گلوله «تاندم» در غرب شهر خان یونس هدف قرار داد.

المیادین نیز نوشت ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به کشته شدن ۳ افسر دیگر و زخمی شدن ۳ سرباز در صفوف خود در نبردهای خان یونس اعتراف کرد. رسانه‌های عبری این روز را «بسیار سخت» توصیف کردند و توضیح دادند که افسران کشته شده از "گردان ۲۰۲" تیپ چتربازان در ارتش اشغالگران بودند.

بر اساس بند «مجاز انتشار»، رسانه‌های عبری اسامی ۳ کشته را منتشر کردند: سرگرد دیوید ناتی الفاسی، معاون فرمانده گردان، سرگرد الی لوی، فرمانده گروهان در گردان، و سروان ایال ماباروخ توئیتو، فرمانده دسته در گردان.

اذعان به «روز بسیار سخت» در غزه/ ارتش اشغالگر: از ابتدای عملیات زمینی ۲۰۰ سرباز کشته شده‌اند

نبردهای شدیدی بین ارتش رژیم صهیونیستی و حماس روز دوشنبه در خان یونس، بزرگترین شهر در جنوب نوار غزه رخ داد که در آن از آغاز عملیات زمینی در اواخر اکتبر، ۲۰۰ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.