افزایش 24 درصدی هزینه تجار ایرانی در تجارت با عراق

به گزارش خبرنگار  اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کارهای سازمان توسعه تجارت ایران امروز در حاشیه همایش توانمندی‌های های صاداتی  ایران  در  پاسخ به سوال خبرنگار ارز پرس درباره مشکل انتقال ارز میان ایران عراق اظهار داشت: بانک مرکزی ایران برای مذاکره با بانک مرکزی عراق در مورد جابه جایی ارز صحبت های انجام  داده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 وی افزود: وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه  نیز در حال پیگیری موضوع هستند ؛وزارت امور خارجه نیز چند یادداشت اعتراضی به عراق ارسال کرده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بانک مرکزی پیشنهاداتی به عراق ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را پیگیری و پیشنهاداتی ارایه میکنیم اما هنوز نهایی نشده است.

قنادزاده  در پاسخ  به سوال دیگر پایگاه خبری ارز پرس درباره اینکه این موضوع چه تاثیری بر تجارت با عراق می‌گذارد گفت:  مشکل انتقال ارز از عراق حدود 24 درصد هزینه تجار ایران با این کشور را افزایش داده است.

*محدودیت صادرات برخی مواد غذایی  به عراق رفع شد

معاون سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال دیگر پایگاه خبری ارز پرس گفت: عراق برخی  محدودیت ها بر روی برخی از کالاها مانند کالاهای آرد، شکلات و شیرینی و بیسکوییت ایجاد کرده بود اما با رایزنی های انجام شده این محدودیت رفع شد.

وی در باره مشکل  متوقف کردن رانندگان ایرانی در مرز بلاروس  و ماندن در سرما نیز گفت: یک اختلافی بین روسیه و بلاروس بود  اما اکنون این مشکل رفع شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.