دیدار نوری المالکی با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن پرداختند.

به گزارش ارز پرس، دفتر نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که المالکی با ابراهیم کالین، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و هیات همراه وی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار بر اهمیت رایزنی برای حل مسائل موجود میان بغداد و آنکارا تاکید کردند.

براساس گزارش خبرگزاری شفق نیوز، المالکی و کالین در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و همچنین چالش‌های پیش روی منطقه در پی پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداختند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق بر لزوم تقویت روابط میان دو کشور و توسعه آن در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه انرژی و ساخت‌وساز و اهمیت انجام گفت‌وگو برای حل و فصل مسائل و پرونده‌های موجود میان آنکارا و بغداد تاکید کرد.

نوری المالکی خاطرنشان کرد که عراق با کشورهای همجوار در راستای احترام به حاکمیت کشورها، دستیابی به تفاهمات درخصوص امنیت مرزها و تعقیب و پیگرد تمامی گروه‌هایی که به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی هستند، قدم برمی‌دارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق درخصوص حوادث کنونی در فلسطین اشغالی از تمامی کشورهای منطقه خواست تا از ملت فلسطین در راستای دستیابی به حقوق مشروعشان و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیست در حق مردم بی‌گناه فلسطین حمایت کنند.

در همین راستا، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق گفت که کشورش به تقویت همکاری با عراق در زمینه امنیت، اقتصاد و حمل و نقل چشم امید دوخته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.