ورود موفق متخصصان ایرانی به ساخت مشعل بویلر

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، فردین شهریاری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا در مراسم افتتاح ساخت بویلر مشعل‌های صنعتی مپنا اظهار داشت: در حدود 70 تا 75 درصد تجهیزات این مشعل‌های هوا در داخل و با دانش و تجربه مهندسین ایرانی صورت می‌گیرد و این مشعل مربوط به بویلرهایی است که در صنایع پالایشی و پتروشیمی و بعضاً نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهریاری درباره مزیت ساخت این مشعل‌های هوا و یا برنربویلرهای صنعتی گفت: این مشعل‌ها Low NOx است، یعنی آلودگی کمتری تولید می‌کند و حافظ محیط زیست است و معمولاً هر بویلری که در صنایع استفاده می‌شود دو تا 4 مشعل داخل کوره بویلرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظرفیت طراحی این مشعل بویلرها 30 تا 100 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا درباره سوخت مورد نیاز این مشعل‌ها گفت: فعلاً سوخت مورد نیاز آن گاز و گازوئیل است و ظرف چند ماه آینده از سوخت هیدروژنی آن نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری اولیه برای خرید تجهیزات اولیه خارجی آن بود و حدود 100 هزار یورو برای تولید زیرساخت‌ها آن هزینه شده است و درحال حاضر در تولید انبوه این محصول هستیم و 4 تا از این محصول فعلاً تولید شده و آماده ارسال به پروژه‌های مپناست.

شهریاری خاطرنشان کرد: در ابتدا کار بازاریابی آن هم به طور همزمان صورت گرفته است و با انجام تست موفقیت آمیز آن کار تولید و صادرات آن نیز دنبال خواهد شد.

وی افزود: مپنابویلر در تلاش است تا با انجام تحقیق و توسعه گسترده به همراه فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در حوزه ساخت برنر با ظرفیت‌های بالا، برخورداری از سوخت‌های مختلف و همچنین آلایندگی مناسب، جایگاه مناسبی در این زمینه نسبت به رقبای خارجی خود کسب کند.

شهریاری با بیان اینکه این پروژه با ظرفیت 30 تا 100 مگاوات و با سوخت‌های متداول قرار است به تولید انبوه برسد و در بخش‌های مختلف صنعت در کشور مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: با ساخت این بویلرهای صنعتی علاوه بر اینکه 30 درصد از خروج ارز کشور جلوگیری می‌شود، مدل نسبت به مدل خارجی هم در دنیا ارزان‌تر است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.