قیمت پروفیل و قوطی آهن در بهمن و اسفند چگونه است؟

به گزارش بازرگانی پایگاه خبری ارز پرس، از آنجایی که آهن و مقاطع مختلف آن از جمله قوطی، در موارد بسیاری از جمله ساختمان‌سازی و تولید ماشین‌آلات، کاربرد ویژه‌ای دارد قیمت قوطی آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که در صورت تغییر قیمت قوطی و پروفیل آهن قیمت بسیاری از محصولات تولید شده از این مقاطع دچار تغییر خواهد شد. از این رو در ادامه با این محصول بیشتر آشنا شده و تغییرات احتمالی آن در بهمن و اسفند را بررسی خواهیم کرد.

قوطی آهن، انواع و کاربردهای آن

قوطی‌ها در جنس‌ها و شکل‌های مختلفی مثل قوطی آلومینیوم، قوطی استیل، قوطی آهن و … به تولید می‌رسند. یکی از مهمترین و پرکاربردترین آن‌ها قوطی آهن است که نوعی از مقاطع فولادی می‌باشد. این محصولات به دو نوع سبک و ساختمانی تقسیم‌بندی شده و از هر کدام برای استفاده در موارد خاصی بهره گرفته می‌شود. در ادامه هر کدام از این دو نوع را بررسی کرده و به کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت.

پروفیل ساختمانی

یکی از استانداردهای تولید قوطی، استاندارد ساختمانی است که با استفاده از آن به پروفیل آهن یا پروفیل ساختمانی دست پیدا می‌کنند. تولید قوطی آهن به روش ساختمانی به این صورت است که ایتدا شمش یا بیلت آهن در کوره‌هایی داغ شده و با عبور از میان غلتک‌ها به صورت ورق سیاه درمی‌آیند. در ادامه این ورق‌ها با عبور از میان غلتک‌های شکل‌دهی، به شکل و صورت قوطی در آمده و درز آن‌ها جوش داده می‌شود.

مقاطع تولید شده که رنگی سیاه و ظاهری زخمت دارند برای استفاده در مصارف ساختمانی و تولید محصولات مستحکم مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت پروفیل سنگین در واحد وزن از پروفیل سبک ارزان‌تر است اما چون هر شاخه از آن وزن بالاتری را شامل می‌شود در نهایت قیمت بالاتری را خواهد داشت. برخی از کاربردهای این مقاطع عبارتند از:

ساخت نیمکت‌های شهری

ساخت نرده‌ی راه‌پله

ساخت در و پنجره‌ی پروفیلی

ساخت قفسه‌ی فروشگاهی

ساخت چهارچوب کمد دیواری

ساخت اسکلت زیر شیروانی ساختمان

پروفیل سبک

برای رسیدن به پروفیل سبک نیاز است تا پس از تولید شدن ورق سیاه و سرد شدن آن، ورق را وارد غلتک‌های نورد سرد کنیم تا با نورد شدن به صورت سرد به صخامتی کمتر و ظاهری روشن‌تر و زیباتر دربیاید. قیمت پروفیل سبک در واحد وزن از پروفیل سنگین گران‌تر است اما چون وزن شاخه‌ی کمتری را شامل می‌شود در نهایت قیمت کمتری را خواهد داشت. این مقاطع به دلیل وزن کم و ظاهر زیبایی که دارند در موارد بسیاری به کار گرفته می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تولید میز و صندلی اداری

تولید تخت و تجهیزات بیمارستانی

تولید دستگیره‌های در

تولید فوتبال دستی

تولید پایه کابینت آشپزخانه

تولید لوازم آشپزخانه

قیمت پروفیل و قوطی آهن در بهمن و اسفند چگونه است؟منبع : مهر

برچسب ها :

پروفیل اسفند چگونه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.